BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jun 20, 2011

19092010 - 19062011 = sembilan bulan sudah

fuhh bila pandang kedepan je 
rasa kejap je masa berlalu 
sama tempoh dengan ibu mengandung menanti hari kelahiran 
tapi kalu di hitung 
haper baru 9 bulan !! 
rasa macam dah satu tahun 9 bulan aku kat sini !! 
as i said kalau lah sebelah lagi hati aku ada di sisi musti masa berlalu pun xsedar kan 
dalam soal ni mmg aku cemburu dengan demo demo yang ada other half dekat di sisi 
tambah lagi bila ada funtion2 yang melibatkan spouse 
jauh di sudut hati .. hati aku sentap tau ! 
sayu je tapi aku kan pelakon terbaik 
tapi uols tahu senyuman aku maksudnya apa ????
xpela aku je tahu apa aku rasa 
ok lah x mo sentap-sentap 
diam  xdiam semalam genap 9 bulan aku di bumi Yangon ni 
bila dah 9 bulan di hardship post maka aku layak untuk terima 1 tiket penerbangan di tanggung kerajaan 
yeay ! mmg dari mula2 penempatan dah plan2 june cukup 9 bulan bila nak balik ? uhuhuhu 
so dalam perancangan insyaallah jika bos baru beri keizinan aku akan balik end of okt - early nov .. harap impian jadi nyata lah 
time tu dapat la bersama untuk Aidil Adha 
oh nape  x raya Aidilfitri ? 
harap maklum Aidilfitri tahun ni mmg suma x dpt balik kerana raya kan jatuh Merdeka day 
so merdeka day we all di kedutaan kena menyambut nya mewakili Malaysia 
frust giles okeh !! 
nak balik raya kedua-ketiga rasa dah x feel pulak 
so di tunda lah ke Raya Haji 
cakap pasal raya 
walau raya di perantauan tapi kami dah beli baju raya 
this year we all hijau gituw 
baju hubby dah hntr tailor sini baju i belum lagi selalu terlupa je nak bawa masuk kereta  
oh xsabar pula bila sebut pasal baju ni .. huhuhu 
uwuauwuauw musti sedih di pagi raya tu kan xde orang ramai2 macam di Malaysia 



ok lah xmo sedih sedih 
for me Yangon is not too bad 
walau negara hard tapi kita x de la feel very d hard 
atlist kita rasa selamat 
xde tembak menembak perang rusuhsan sini sana
di akui ada juga bomb blast but msih di kategori selamat walau kena selalu beringat 
atlist kita still bebas single mom mcm aku ni keluar bawa anak kecik jejalan 
so far alhamdlillah 
harap keadaan baik2 sahaja sampai aku balik .. huhuhu 


Soal ekonomi pula mmg terasa sulit skit la 
kami dpt gaji dalam Dolar 
dollar change to myanmar kyat which is duit tempatan 
duit tempatan ni ada rate nya hari2 
ada kala maintain 
ada kalu naik mencanak tapi 2 3 hari maintain smula 
yang paling x tahan tu bila dah turun sampai berminggu2 xmo p ke maintain balik 
time tu mmg cut suma shoping bagai 
rate  xtentu hala 
tapi brg kejap2 naik 
kdg tu rasa mcm baik aku duk msia je 
xyah pening2 nak tunggu rate turun naik 
siyes if  xpndai manage duit tersengguk2 juga weh 
saving ? kelaut la gamaknya 
itu sbb bila pikir dah 9 bulan brapa byk yang aku telah simpan ?????? menakutkan !!!
kawan2 yang posting uols pasti paham kan ? tp aku yakin uols dah simpan sampai x muat peti besi kan .. uhuk uhuk 
bila cakap soal saving mmg aku perlu lagi 2 3 tahun tuk aku capai target saving tapi bila sebut soal kekeluargaan aku sanggup balik msia secepat mungkin ! 



Sekarang ni hidup aku lebih teratur 
kereta dah ada sng juga la ke sana sini 
tambahan pula sekarang musim hujan 
if naik teksi mmg basah juga kain or kasut sebab tingkap taxi mmg tidak ditutup ye dan air masuk dari bawah kerana taxi kebanyakkan nya berlubang di lantai nya .. hehehhe memori tu ! 
nak bawa si kecil tu jejalan pun selesa la skit 
dia pun pandai tunjuk car key suh bawa jejalan 
tapi siyesly aku bukan rajin nak jejalan ni 
weekend pun paling tidak bawa ronda2 selebihnya mmg di rumah je 
sian Qk 
tapi bila papa ada dia mmg xduk rumah berjaaalannnn je okeh 
so fair kan kan kan 
skang xpayah tumpang2 orang 
habis event sng nak terus zasssss balik if not nak kena tunggu orang la plak kan 
leceh .. lega 
hal maid pun dah slow down 
thandar still maintain dan hrp2 dia stay untill aku habis service kat sini 
setelah aku naik kan gaji antara tertinggi di kalangan maid2 utk Malaysia di sini 
sorang je stay kat rumah 
sorang lagi aku amik daily je dtg jam 830am balik jam 600pm 
kena standby sorang if ada urgent or thandar  xsht xde helper x naya aku 
bila thandar cuti ada juga orang bantu2 kat rumah 
harap xde masalah maid lagi lepas ni 
bagi lah madam ko ni rehat jap dari berpikir !!


So kesimpulan kehidupan aku kat sini dah settle down lah 
dah mula rasa keselesaan duduk di rantauan 
cuma soal lonely dan rindu tanahair tu part lain lah kan
tapi mana lah tahu if ada rezeki Allah tentukan hubby bole stay dengan kami di sini 
uols doakan lah yang baik2 tuk kami eh 
aku ni perempuan 
sekuat mana pun hati ni tapi xkan lama 
sampai masa akan layu dan rapuh juga 



0 Kritikan: