BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Mar 24, 2010

Luahan Rasa seorang anak n ibu

mai sni nak sory mory skit 
adoyai 
org tua kata x elok mengeluh
tapi bila dah stress mengeluh bole melegakan 

siyesly 1 week back mmg aku agak pnt n kebuntuan masa 
ahad my mom n dad dtg lawat kami 
than sudden ja papa aku nya kencing manis high 
dia mmg dah seminggu kena bisul kat peha 
tapi di tahan2 ja 
balik kl ahd tu nak jumpa kwn dia sorang ustaz tuk berubat 
balik dari berubat dtg umh aku terus xleh jalan 
sakit yg menyegat 
suh p klinik xmo 
punya la kami memaksa 
mujur berjaya 
tu pun p private dulu than private refer gomen coz xleh wat kencing high bangat 
isnin malam terus papa warded 
kena pose n masuk tiup tuk kencing 
tiup kencing tu sakit kata papa 
dia merayu2 kat doc suh cabut tapi xleh 
sian papa 
papa aku mmg kuat berkerja tapi bab2 sakit kena stay kat spital ni mmg dia  xthn sgt 
jap2 jerit sakit 
"nak mati nak mati"
kalu korang dgr cmne ?
luluh kan hati seorang anak
agk riso tapi kena tbhkan hati kalu kami tunjuk lemah dia akn jadi lagi lemah kan 
semalam jam 330pm dia ckp kat doc xthn sakit 
gula lum turun dengn baik lagi tapi dlm kondisi stabil tapi doc bawa juga masuk bilik bedah 
doc pun xsanggup da dgr pa merayu2 kot 
4.00 - 6.00 pembedahan dilakukan 
lama gak kan ? wpun nmpk tumbuh nya skit ja
alhamdulillah selamat sumanya
cuma smalam pas bedah papa muntah2 mebi perut 0 sbb pose lama sgt 
n pa kesejukan bangt gigil2 
n semalam pas operate pa minta kat nurse nak mkn ais krim 
of coz la xleh ! 
OMG papa pls la jg mkn kalux lmbt la baik kan 
pagi ni papa da bole mkn skit2 n request kopi n nak cicah biskut 
tapi nak manis 
hummmmmm serba salah di watnya 
sama2 doa papa ku cpt sembuh ya
**ini la luahan rasa seorang anak  



luahan rasa seorang ibu pulak 
aku kan ibu kepada QK 
huhuhu

bukan mengeluh tapi sj nak share ngan korang 
mebi da yg bole bagi tips or pendapat 
QK dah seminggu agak meragam 
nangis2 ja 
nak tido nangis 
duk sorang2 nangis 
bila dukung pun kdg2 nangis 
jumaat lps aku kije
kul 10am bb siter kol ckp QK nangis non stop 
aku pun balik la bw bb p klnik 
doc kata nothing siyes just maybe empty stomach 
aku pun rs dia x de sakit pe2 deman pun x batuk skit ja cuma mebi nak berubah bulan kata org tua kan  
isnin hntr ke bb siter lagi cum biasa 
tghr bb siter kol lagi btau bb nangis lagi
aku balik lagi uruskan
(see brapa byk lagi kan ???) 
selasa again 
aku balik again 
ko bygkan ? 
hari2 bila bb nangis jap jap kol 
hbs aku xyah kije ?
sampai kan Mr suami dah hilang sbr 
"cari je la org lain kalu xlrt nak jaga QK da " 
terus semalam aku balik amik bb cari bb siter lain 
mujur jumpa n hari ni QK di rumah bb siter baru 
ok aku phm bb siter tu seorang makcik umur 50thn pencen muda 
ank dah bsr2 bongsu form 1 
tghhari husband nak balik mkn kat umh so dia nak msk la
hari2 nak basuh baju nak kms umah 
gamaknya bila QK nangis2 dia pun xlrt nak layan la sbb byk kije lain lagi dia nak watkan 
tapi aku agk kecewa la skit kata jiran nak tolong tolak ansur la skit sbb QK meragam mebi jap je 
bila dia cukup bulan t insyaalah ok la tu 
sbb masa dia nak bole meniarap ritu pun cmtu gak 
hrp2 bb siter baru ni ok sbb dia pun da 3 ank yg bongsu 3 bln lebih 
so mebi dia lbh phm budak2 nak membesr mmg mcm2 ragam kan  
n hrp sgt QK serasi n be a gud gul 
"jgn bagi mama susah hati selalu syg"
b4 tis QK bukan la sorang baby yg beragam2 sgt 
 doakan juga smuga QK back to normal 


2 Kritikan:

mama affan said...

zura..kalau ryna jadi ibu nanti..harap2 sekuat zura..silap2 ryna plak yg nangis sama2 ngan baby..skang dok ngan parents..kalau depa ada..mgkin mudah sket kan..

tntg hal papa zura..moga cepat sembuh..org tua..pun bila sakit bertukar jadi budak2..banyak2 sabar okeh..

smms said...

suma yang bergelar ibu akan jadi kuat t ..dun wory ..
tenkui ryna really appereciate u ..