BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Mar 12, 2010

Celoteh Jumaat

Hari jumaat adalah penghulu segala hari
jadi cum nak mencari kebaikan di hari yang mulia ini 
dengan ingin memuji muji suami terchenta 
di samping mensyukuri nikmayNYA
motip ?
ntah xtau !!
hik 

**selingan**
**sedang mencari idea susun ayat gempaq ni tuk up up kan laki sndrik ..huhuhu 
(silat abaikan kek lapis sarawak yg da kat dagu tu ek) 

Di mulakan dgn bismillah 
 syukur dgn pemberian ilahi 
kerana di kurniakan sorang suami yg mengasihi dan sgt memahami 
di samping sgt helper 
ish dah la xmo berpuisi sgt mengarang 
aku bagi ayt2 sempoi je ek 

kembali ke cerita 
siyesly aku sgt bersyukur kerna Mr hubby sgt mebantu dlm family 
dia rajin jaga/layan ank n sgt ringan tulang
sbb tu bila wiken dia da umah aku sgt sng wat itu ini 
kerna suma urusan anak serahkan sj pd dia 
dan aku bole wat apa sj kije umah dgn aman dan pntas 
bukan lepas tangan okeh ! 

 # cth situasi 1 #
3 minggu lps kot kisah ni 
hari ahad 
aku di serang sesema kronik 
aku kalu dah sesema mmg separa collapse 
petang baring2 terus tertido dari jam 2-4pm 
perhhhh heavan gile bgn terus sht ..huhuhu 
bgn ngok baby elok ja main2 
papa kata baru ja bgn tido n pas susu 
berak suma dah tadi 
kain baju dah angkat n siap di lipat 
air dah msk tuk wat minum ptg  
kalu korang rs pe ????
aku rs bersalah gak skit sbb papa xmo kejutkan aku sampai terlena lama giles 
"nape ayg xkejut ?"
"syg lena sgt mls nak ganggu"
hanya yg mampu di ucap 
"thanks yang" smbil mengucup pipi mulus nya 
hak hak hok hek sila  jelirkan lidah anda tanda nyampah ! 


baju yg siap dilipat aku cuma susun dlm almari ja 
over x kalu kuar ayt cmni lak 
"yang dah lipat p la susun  i  nk sambung tido balik ni "
agak2  aku dpt apa ? 


 papa wif QK yang enjoy the evening 2gether


# cth situasi 2 #
2 mggu lately 
aku xbrapa nak sht 
jap sakit telinga 
sambung lak ngan sakit gigi 
tmbhkan ngan sakit poyot *wink wink 
so mlm pas msk ala kdr tuk en suami (aku kan diet)
kul8 ja bila baring2 pasti aku tertido 
bila terjg pun sbb QK nangis nak tido n papa ngah usaha menidorkan
aku tinjau jap letak pala lena balik 
xtau la bdn cum sgt pnt lak or mata ja yg sgt ngantuk 
smpai di kejut 
"syg bgn2 tido kat dlm dah siap tmpt tidor dah" 
cmne suwit x? 
suwit ke istri melampau !
eh uols x la aku x melampau tau cuma kesihtan tidak mengizinkan 
b4 aku xpnh cmni 
n nowly aku dah ok xda la seteruk mggu lalu 
mlm tadi en suami lak x sdp bdn 
sampai sapu minyak yuyi QK kat poyot dia 
katanya angin 
n aku ringan kan tgn mengurut bagi kuar skit angin tu 
ke angin sbb dah bermalam2 aku tido awl ..
ayang, xkan ?  hhuhuhu 


situasi 3 ? dah la tu kot 
byk sgt kang korang meluat la plak kan  
t da cerita suwit2 lagi aku publish k 

conclusion nya : dlm rumahtangga kena da give n take.. baru akan jadi lebih manis.. jgn asyik ko je give tapi pnh kita take naya kita di watnya bole jadi sress tu .. or ko je take x pnh nak give dia lak yg give up t payah .. so tolak ansur, tolong menolong, phm memahami itu pnting .. 
selmat beramal !!

 

 last but not lsit 
tatapin gambr wanita berjubah di hari jumaat nak indah ini


di sudahi dgn alhamdulillah 

2 Kritikan:

N.Q.R said...

baiknya zasman..tlg snapkan gambar kak sri.hahahhahah

smms said...

heheh mana tau ni ..ahaks
oit ko sktive blogging la ke beb ?