BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Mar 30, 2010

Eksklusif Live dari Blog SMMS : Tabiat/Perkara buruk ku

Awas ya .. tabiat buruk yg agak2 aku leh share tuk khalayak umum je la aku post .. agak2 yg trajik cth korek buntu pastu cium or korek hidung pastu mkn or lagi teruk bila kentut tekap dgn tgn pastu bagi org bau ..mak ai mmg haram xsonoh !! harap maklum ya itu C.O.N.T.O.H je k .. itu BUKAN perangai aku .. itu perangai2 org2 kat luar sana .. n dun aspek yg kita terlalu baik yah ..   

Secara Eksklusif nya berbesar hati nak pamerkan tabiat buruk ku .. (actually bukan buruk mana pung)
ok let 's cek it down 

1.    Suka Gigit Kuku 
hik da 1 dialog yg aku pnh dpt once upon time "muka cantik tapi syg suka gigit kuku"
har har  mmg dari kecik tabiat ni n di akui smpai skang aku dah jadi sorang istri n mama .. 
xmalukah ? hummmm  xtau nak habaq cmne ..  xdela bila depan umum aku dok nyet nyet gigit kuku tu kan ..  perkara ni terjadi bila aku sdg leka ngok tv cthnya ... hrp maklum kuku tgn n kuku sndri ja k !! .. aku pun xpasan bila mr chenta tau aku adalah penggigit kuku .. tapi yg aku tau dia mmg trima aku seadanya .. da 1 time tu dia perli aku "syg kalu xcukup kuku syg tu gigit la kuku kaki ayg" ..memey x arrrrrrrr .. har har .. dah la kuku dia keras nak mampuih .. maka hasilnya kuku aku hamatla xlawa tapi ramai yg memuji jari cantik runcingtapi bila tunjuk kuku mak aiiiiiiii ...tapi makluman seterusnya kuku aku adalah suci bersih okeh !!!! 
**better kuku pendek dari pnjang setiap jari simpan 40 ekor babi ..xmo lah  dosa!! 


2.   Malas membaca 


alamak gmbr kena ke ngan tajuk ? 
teruk kan perangai .. membaca pun mls mcmne la manusia nak maju .. kalu mr chenta beli paper kat umah pun aku just baca bila da topic hangt ja selebihnya ngok gmbr or mmg x usik lnsung bila dh ptg wat als meja bila nak mkn .. kalu kat ofis pun cmtu da hot topic baru terhegeh2 buka online newspaper .. isu2 semasa suma aku mmg byk bertanya pd mr chenta @ ngok buletin utama ja .. pastu mula la "yang nape jd cmtu ek" , ish ish siannya", "oh pemimpin dunia skang obama la ea" ..ooooooooooo .. 
**kalu  xrajin membaca tapi rajin bertanya xpe lagi jgn dah la mls baca mls lak nak bertanya mmg haru la hidup jwbnya


3.    Suka tido 
alahai comeinya pmpuan ni tido .. aku tido xla secomei ini .
dulu ms bujang mak aiiiii mmg ratu tido ..pantang da cuti or ms terluang skit musti isikan dgn tido .. perhhh heaven + lak kalu time kena sesema mkn ubt sesema pastu tido ..uishhhhhh bila bgn huh terasa nikmat tido tuh .. tapi skang wpun mmg aku msih suka tido tapi malangnya ms xmengizinkan .. time working hour mmg xdpt dah .. wekend pun kalu sabtu ahd tu dptla sehari tido bila mr chenta nak tulun jg QK .. so tabiat ni dah x sehebat dulu berubah dek perubahan keadaan .. 
**dgn syarat tmpt tido musti nak slesa n da toto .. huhuhu 


4.    Suka Berangan 

pe daaaaaaaa dah serupa mak jenin le berangan kuat .. ini pun tabiat dulu ms bujang2 .. b4 tido pasti angan yg bukan2 .. of coz nak pakwe ensem, kaya, umah bsr, keta mewah bla bla bla .. tapi bila dah jumpa jodoh xkesah pun trima seadanya .. bila dah khwin berangan lain plak .. tapi bila dah da anak x dan nak berangan dah b4 tido letak kepala je terus lelap pnt sgt beb .. xmcm dulu dah !! 
**skang pun aku sll berangan supaya mng pe2 contest n dpt wang tunai bebanyak dpt shoping moping di luar kawalan ..hik 


5.   Moody 

X bagus kan perangan moody ? tapi ni dulu skang dah kurang nak moody2 .. ms study dulu mmg aku heroin nya .. jap2 merajuk jap2 moody xmood duk terperap dlm bilik .. skang kalu nak majuk ngan mr chenta skit2 leh la pujuk kalu sll pujuk hati sndri la .. huhuhu 
aku akn moody bila pnt or bila hati terasa .. hasilnya bila jd cmtu aku akn diam x berckp ngan sesape sbb takot aku lak akn lukakan hati org lain .. dari lebh ramai terluka lbh baik diam kan .. 
** tapi kdg2 diam xbererti kita kalah @ marah .. 


Sekian - lintas - lansung - dari - blog - SMMS 

 

3 Kritikan:

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

he..he...cam lebih kurang jerk....dengan kiter...suka tido...tapi kiter suka baca...moody tu time payroll jerk...sebab tension

smms said...

heheh bestkan kalu dpt tido ..hik

smms said...

testing