BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Oct 5, 2009

Aku menanti minggu ~

Ape yang aku nntikan tuh ?
aku menantikan tarikh kelahiran bb ku .. now i am 36 weeks, mengikut bulan mmg dah genap 9 bulan.. ikut mggu aku da lagi 4 weeks utk delivar (kurang dari 30 hari) .. tapi menurut doktor bb matang leh delivar pada usia kandungan mula 37 weeks keatas dan mggu depan adalah mggu ready utk aku .. sbb bb first mmg biasa akn cpt seminggu or lmbt seminggu n dari pemantauan aku rata-rata kwn aku yang sama preggy tis year kebanyakan delivar awl 2 mggu dari due date .. so aku kena siapkan diri dari segi mental dan fizikal utk hadapi detik2 itu ..

nak cite psl perasaan ? perhhhhh mmg mcm2 dah mula dirasai skang ..
tido mlm pun dah mula brapa nak lena kerap terjaga mlm .. adakah itu biasa?
cemas ! takot ! teruja ! excited ! xsbr !
mcm2 la .. kdg2 x tergmbr dek kata2 rasa itu .. cewah !

cemas nak harungi detik tu ..musti agak kelam kabut sbb xtau bila lak time nya aku mula sakit n gimana caranya n tandanya ..
takot ? of coz la sbb x tau lak pe rasanya .. mmg cnfrm sakit itu dirasai tapi gimana bentuknya .. dgn harapan tuhan kurangkan kesakitan itu utk aku .. amin
teruja n excited.. yela nak sgt tau bagaimana nikmatnya saat itu bila bergelar mama n papa kepada darah daging sndri ..
xsbr ? sgt okeh sbb nak sgt ngok wajah bb kami yang sgt dinanti itu .. adakah dia akn secantik mama atau secute papa .. ( sila muntah jika rasa mual ) adakah hidung dia akn semancung hidung mama jari jemari akn seruncing jari papa .. bibir semugil bibir papa n mama yang kemerahan itu .. arhhhhh yang pasti bb sempurna n siht ya ..

kalu ibu yang mengandung wat kali pertama pasti akn rs spt yang aku rs kan .. mcm2 adaaaaaa..
cuma kt sbg islam kena byk berdoa utk sgalanya selamat ..
dlm keadaan penghujung2 ni mula la dok pk2 n dok tanya sana sni org berpengalaman kena sedia pe kena wat pe kena ready pe ..mcm2 la soklan yang berlegar2 di pikiran skang .. cmtu gak la aku skang.. so uols yang da pengalaman positif leh la syer ngan aku .. org kata jgn cite benda2 xbaik di saat2 hujung2 kehamilan kerna takot la ibu tu akn +++ takot diwatnya .. aku cuma pkir suma itu adalah rezeki n nasib msing2 utk hadapi saat kelahiran itu ..
dgn doa kalian hrp aku akn selamat sejahtera.. thanks to uols yang doakan aku ..




picca dipetik dari babycenter.com ..
"cmni kedudukan anak mama ea "pttla mama sll kena ke toilet terken...ken... ja .. hihi

0 Kritikan: