BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jul 5, 2013

Marilah berborak 02#.

Salam 1 Malaysia semua !
aku tengah stress ni.. kat telinga aku ni dalam minggu ni File file file filing  !!!
serius bosan + xde mood. 
Sorry lah.
 orang office terbaca or terasa pun.. ada aku kesah !!
lantak lah.. 
Pikiran terganggu okeh.. macam aku done nothing almost 3 years kat sini. 
tiba2 rasa fedup pulak nak long lasting stay here.. 
nak balik dekat dengan mak ayah aku lagi baik kot.. 

Inilah lumrah bila dah lama sangat merantau kot kan. Emosi xmenentu..
itu sbb mmg had max xleh lebih 4 5 tahun duk di perantauan.. bole gila kot. 
Tanah air tempat tumpah nya darahku. Gitu. 

Actually xhomesick sangat pun. 
Cuma nowly lately current 2 3 days ni.. rasa stress je kot. 
Kerja lagi masalah keluarga lagi.. 
rasa macam diri ini xberguna lansung. 
Interms on work or interms on family. 
Tengah mood down sangat ni !! rasa nak terjun bangunan. 
Malu pun ada lah.. adoihaiiiiii 
Ke aku je yang sensitif lebih-lebih sangat. 
Perempuan gitula mudah terusik hati fragile sangat. 
Lumrah lah tu. 

Ok la lupakanlah masalah-masalah itu sebentar. 
Mari kita ulas tentang Teduhan Kasih nak ?
Aku baru je habis layan episod last tadi. Ye ketapi lambat skit sbb iols kan bz. 
Skang mmg tgh hot drama drama dari novel  novelis kan. 
Tiba-tiba rasa macam pernah baca.. sbb dah dpt agak jalan citernya. 
Actually mmg biasa pun jalan cerita gitukan... byk dah berlaku dan di tayangkan. 
Tapi sebab hero nya superb romantik kononya.. cerita so so pun jadi meletopss.. 
Mula-mula aku xlayan juga. dah tiba2 baca kat FB  long long, ehsan ehsan !! xbole jadi ni.. harus follow jugak. 
Perghhh meleleh airlio nengok ehsan eh.. macho romantik segak gitu.. terus menjadi idam idaman eh uolssss. Tapi iolss nengok ok ok  je.. xdelah taksub sangat sampai termimpi-mimpi sebab ada tok laki kat sebelah yang dah mmg superb romantik, segak, macho dan handsome lagi dari ehsan ! opssssss sorry. hahhaha 
Ada yang cakap iffah xcantik sangat... aku xtahu dlm novel dia ada ke describe iffah secantik bidadari ke tak ? tp ok la tu.. bila makeup pakai seksi nampak cantik juga la kan. 
Aku suka watak long tu.. ckp jerit2 eh.. mula-mula pelik juga.. ada ke orang  yang ckp kuat petir cmtu.. kat restoran jerit2 xmalu orang pandang ke? tapi menjadi lah watak jahat lipstik pink sokmo. hahaha i loike.
Ayu mmg dah tahu dah kalu berlakon always tip top ! over dan gedik sokmo.. 
tapi makin cantik lah kan dia sejak menjanda ni. huhuhu. 

Dialog paling aku minat bila iffah borak ngan ehsan di malam jumaat. 
Iffah : abangggggg, mlm ni mlm jumaat tau
Ehsan : kenapa dengan malam jumaat? konon macam xtahu apa2 la tu dengan kenikmatan malam jumaat. 
Iffa : Iffah nak minta izin abang nak bacakan yasin tuk mak abah saya. 
gitu sekali kau isteri mithali.. 
My hubby cakap "skang dah xde pmpuan cmni dah" 
terus sentap bini dia.. walaupun i xselembut lemak berkrim macam iffah tapi i tetap cuba nak jadi mithali tau .. 


Ending mmg semua dah dpt agak kan. dari mula lagi.. 
sure laki long kawen lain. tp carilah yang lagi superb kan.. ni so so je juga. 
Ayu terus memory disoder. yang jahat sure akan dapat balasan.. di dunia lagi Allah dah bagi cash. 
Yang bersabar tabah, sentiasa redho pasti ada hikmah di setiap yang berlaku. 
Tuhan maha adil. jadikan ia sebagai iktibar buat kita juga. 

So yang kena hentam cm i skang.. sabar pasti ada hikmah kelak. 
kot kot dapat cemerlang tahun depan ? 
Hampas.com. xde maknanya !!
dalam mimpi boleh lah. 


Ok dah penat i jadi penerbit/penulis hari ni. 






0 Kritikan: