BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jul 4, 2013

Im in Yangon

Salam sejahtera 
i dah sampai Yangon selasa petang lepas. 
Semalam dah start kerja dan kerja adalah melambak okeh !!
tapi ni cuci2 mata lawat blog sana sini 
post lah 1 entry bodoh sekejap. 


Today i puasa.. tp xtahu nak msk apa.. 
call rumah nak suh kuarkan daging line susah dpt lah. ini lah typical Myanmar.. hujan sikit je line xdapek. 
kalu balik lambat kang baru hegeh2 nak kuarkan daging.. dan ke nak masak? 
Dah la ada tetamu sorang kat rumah tu. My friend from Malaysia. 
Blur xtahu nak masak apa ni. 
Ketam lembut sedap masak apa eh uols ?

 
Papa ?  still the same. 
Apa yang aku nampak seolah dia menanggung sakit yang amat sangat. 
xsanggup aku nak renung dan tenung lelama. 
Badan makin kurus. Teralu kurus.. urut2 pun tinggal tulang je. 
Setiap kali aku urut2 papa setiap kali tu air mata meleleh. Sebak gila ! Sedih sangat ! 
Walaupun dia sakit tapi dia cuba nak ceriakan semua orang.. cuba nak puaskan hati semua orang.. 
Aku rasa berbaloi dpt jumpa papa. lega sangat.. lapang dada. 
Ada pesanan dari papa buat aku.. suatu hari nanti lah aku abadikan bersama di sini. 
 Insyaallah. 




 

4 Kritikan:

Sakura 79 said...

Salam sista..

TAbahkan hati ya dik.. insyaallah, allah akan permudahkan... Semoga yang baik baik aja untuk adik n family..

Oh ya, ketam lembut? ni yang kulit lembut ke apa dik? GUlai lemak cili api sedap.. kari ketam pun sedap.. or suwit sour pun ok... hehehe.. tp nak best chilly crab kot... hehehehe...

Kalau ada rezeki lebih teringin gak g jalan tempat adik nanti.. doakan ajer rezeki akak murah. amin...

Tcare ya..

Anonymous said...

Salam zura,

salam perkenalan dr saya azean. Insyallah end of sept ni saya akn mengikut hubby bekerja di yangon, rasa berdebar ni cos first time away frm my family tp alhamdulilah jumpa blog awk ni, blhla kita berjumpa di sana ye..

I feel sad abt ur dad but you hv to be strong and tawakal padaNYA, insyallah everything gonna be ok.

Take care ya.

smms said...

kak sakura suwit,

thanks a lot sis..
ketam lembut semalam i goreng je n tabur bawang n cili je ats tu.. ada balance lagi nnti na try resepi lain2 spt yang akk ckp tu.

ohmai.. pls la kak sila lah kemari. saya menanti selagi saya masih disini. jgn segan2 nak dtg btau je ook.


Salam Azean,

Thanks. musti jumpa blog i bila google "belajar bahasa Myanmar" eh? hehhehe.
suamu azean bekerja under apa ? dah dtg rapat2kan siraturahim kami ada di sini. sy di embassy.



Anonymous said...

Oh hubby working with IGE Group, mmg nnti dah sampai sana azean n hubby akn ke embassy. Nanti blh la jype ye. Oh i jupe blog you masa type msian embassy in yangon, hehehehe. Eh awk pandai bahasa myanmar ke? Hehehe