BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sep 30, 2010

Mama membilang waktu .. sayang

Ya, aku sedang membilang waktu .. kalau boleh tidak mahu menuju ke 4 oktober ini. kerana hari itu suami tercinta akan pulang ke Malaysia maka tinggallah aku dan QK yang pasti tidak mahu berjauhan dengan lelaki itu. boleh kah aku tanpa suami tercinta di sisi? boleh kah QK tanpa papa untuk di manjai. bila papa tiada nanti siapa yang akan nyanyikan lagu tuk QK bila QK nak tidur. siapa yang akan tggu QK sampai lewat malam bila QK tidur lewat  n temankan papa nengok tv? siapa yang akan pujuk QK bila mama saje2 sakat QK sampai nangis nanti ?  siapa yang akan tolong mama amikkan barang kat atas bila mama terlupa. lepas ini xde siapa yang boleh picit-picitkan kaki n badan mama bile lenguh. dengan siapa mama nak bercerita, berkongsi dan berborak di rumah? nanti kita main-main berdua je la sayang ye, QK xpernah berjauhan dengan papa kan. Ya allah bila di kenang aku seakan rasa x kuat  untuk hadapi nya. mama dan QK di sini papa di sana keseorangan kan sayang, kejam kah mama ? bila papa akn datang berada dekat dengan kami lagi ? papa kat sana jaga makan ya, im so sorry mama xdapat nak masakan untuk papa lagi, mama xdapat nak iron baju kerja papa, papa kena basuh baju sendiri tau, mama xde untuk buat semua itu untuk papa buat sementara. kalau papa nak makan sedap-sedap bosan makan di kedai papa pergi rumah kak lang, rumah makcik-makcik kita ya. depa pasti paham tu, sebulan sekali papa bole balik kg jumpa mak or balik rompin kan. mama percayakan papa mama harap papa pun begitu percayakan mama di sini. mama di sini xkemana pergi kerja balik, bila perlu pergi pasar dan seumpamanya. insyaallah mama xpandai untuk curang dengan orang yang sudah tetap di hati mama. ya, aku sedang bersedih sekarang, airmata bertakung dan perlahan-lahan mengalir .......................................... dan seketika aku tidak boleh terus menaip bila mengenangkan saat-saat hidup tanpa suami dan yang pasti pembesaran anak tanpa papa nya . aku yakin tuhan menguji hambanya sesuai dengan kemampuanya. aku cuma berharap kami sekeluarga mampu hadapi ujian ini dengan kuat, tabah dan sabar. semuga cinta jarak jauh yang bakal di harungi akan menyemarakkan lagi rumahtangga kami . amin . 


Berhenti di sini.


 

6 Kritikan:

The Fabulous Mommy to myDouble A! said...

yang....
kene kuat, dont put yourself down
masa3 mcm ni kene tough
jgn sesekali jd seorg yg lemah
mmg perit mmg payah
tp emua yg berlaku bersebab
tabah ye

Unknown said...

i pun nangeh baca ni..huhuhu..

nak p dpa 6 bulan lebih ni pun terasa kesayuannya..apatah lagi awak ye..

akan ina igt sentiasa situasi awak sebagai penguat hati ina masa dpa nanti

smms said...

azzah : tqsm ..masa2 begini hanya kekuatan peneman hidup rite .. moga kekuatan sentiasa diperbaharui

ina : berjauhan ngan suami n anak sgt x besh .. tapi dpa masih da cuti leh bersama fammily dun wory ..
jom kita jadi istri n ibu yang kuat ! yeahhhhhhh

edlieza said...
This comment has been removed by the author.
edlieza said...

sabar banyak2 ye k.seri.. sya pun pernah alami ape yang k.seri lalui.. percayalah bila slalu berjauhan, cinta dan kasih sayang suami + isteri akan bertambah kuat..

semoga k.seri akan mampu mengharungi sume nie dengan jayanya.. cayokk... cayokk.. i now u can do it my sis..

bee2312 said...

sabar kak...saya pun turut trasa bahangnya...especially kat qk...tabah kak...nk chat kat fb selalu tak balas...nk borak2 dh lama tak chat..rindu..