BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sep 29, 2010

Mak bizi la nok !

bizi kerja okeh 
kerja apa ? filing okeh 
kena sttle kan 1 bilik kebal ini 
ini la terimaan aku sebagai org baru di tempat kerja baru dan mengambil alih kerja org lama 
begini lah 
kita lah yang kena settle down semula berhempas pulas 
walau dah berjanji ngan family di rumah utk keluar ptg ini terpaksa di pospont gara-gara kena stayback tuk settle it back before lawatan naziran mggu depan 
** bila stress akan menulis tanpa fullstop kan !!

Aku mmg kureng suka buat filing dari di wisma lagi 
bila dpt arahan dari officer i will take some times to do it
tapi finally mmg siaplah cuma amik masa skit 
tapi bila take over kerja org yang dah berkurun lama 
fail pun penuh habuk setebal make up 
tgn hitam bila pegang byk2 fail
ko akn jadi beginilah membebel dan rasa x happy 
tapi aku cuba utk tukarkan mood itu kepada mood positif 
demi mencari rezeki yang berkat aku harus ikhlas 
ya sekarang hati aku sdg ikhlas buat apa sj arahan yang di tuntut 
asalkan kau tenang dan semuanya in order 
selagi aku mampu dan bertahan aku menurut 
jika masa aku sudah "monopos" jgn salahkan aku ya 


selamat bertugas 
sekian kerna aku kan bizi !!



3 Kritikan:

The Fabulous Mommy to myDouble A! said...

ate org baru. keje pun barulah. environtment pun barulah jugak
Terus tabah dan kuat ye ling.
Boleh buat tu..
cuba tengah3 buat keje tu sambil3 tu nyanyi33 ker...
boleh up mood aper tu :-)

p/s;

Taking a gud care of u n qk ya

smms said...

mmg bole buat tapi bercinta la ..hik hik .. sdg bersabar n bertahan ni ..hrp kami kuat di sini ..


sambil wat kije xleh nyanyi tapi mkn muruku n balance kuih raya .. itu je la lunch nya ..sob sob

mama affan said...

bwk2 bersabar..keje kdg2 ada yg boring ada yg suka..

moga cepat siap dan cpt mud ok..huhu..