BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Feb 2, 2010

Bila Plan A xjadiiiiiiii ..

Yang senanya aku serasa mcm cuti yang 3 hari leps xcukuppppp ..PM tulung la up kn cuti tuk kami lagi .. huhuhu di layan ke ? memey x arrr kn..
Actually aku dah merancang mcm2 plan tuk aktiviti cuti ni .. aku mmg suka rancang2 lebih skit dari en suami ku .. maklum la nak hidup tu berdisplin la konon.. tapi bukan berdisplin dah jadi kelam kelibut jadinya bila plan byk yg xjadi ..huh .. jom ngok psot moterm nih ..



Sabtu
Plan A : adalah hari shoping moping utk penuhkan peti ais n ruang dapor dan jugak penuhkan almari baju QK tmbh koleksi ..
(tapi x beli 1 haper pun kerna mlm jumaat tu MIL btau nak dtg KL da wedding sambil tuk melwat cucu .. sabtu pagi lak my mom text nak dtg KL ngok besfrenz sakit sambil rindu QK .. )
jadi plan bertukar kepada hari bersama kedua2 belah keluarga .. apepun keluarga diutamakan .. tapi ttp gumbira bila ngok family gumbira bersama cucu ..

Ahad
Plan A : 9-11am - En Suami ke kantor mentar
-aku di rumah mulakan acara mask2 antara nya adalah rendang, spegethi carbonara n puding caramel peach ..
-di samping mulakan acara mengemas rumah terutama peti ais dah lama x service n nak psg almari baju ..
(tapiiiiiiii suma xjadi kerna aku pulang ke KL permohonan mama ku kerna rindukan QK katanya ..so permohonan berjaya maka 2 mlm la kami bermalam di KL dan suma plan adalah terbengkalai )
** hari ahad juga aku diserang heavy athma .. sehingga gagahin kan diri drove ke klinik sorang diri xsanggup nak tgg en suami pulang dari kantor nya ..di klinik terus di beri gas bantuan pernafasan .. barula lega n bole bernafas spt biasa , mujur xtinggalkan amanat2 bagai serasa mcm dah xbernyawa ..

Isnin
Plan A : istirehat di rumah kerna en suami bukan warga wilayah jadi kena kija..
so plan yg tertunggak pd hari ahad je leh bawa ke hari isnin iaitu acara memask tapi hanya rendang ja yg berjaya yg len msh dlm waiting list kerna aku mash lum berkesempatan tuk bershoping ..
peti ais pun lum cuci .."wpun en suami kata mana da kotor" ishhh rimasla ..
bila da cuti yg pnjang lagi ni ??????
hummmmm raya cina pulang ke desa ku ..
cuti hujung buln 2 ni ke desa suami lak .
wekend ?????? mana wekend dah ...suma wekend penuh ngan mcm2 acara .. patutkan amik cuti tuk tunaikan suma itu .. gile mmg aku gile ... arhhhhhhhhhgggggg ..

senanya yg jadi xsempat tu kerna bila aku sorang dirumah aku la jg ank aku la basuh kain n sidai lipat kain msk bagai .. kang bila nak sidai kain anak terkuek, bila ngah msk ank nangis manja .. rs cum nak hadap ank je lagi sonok kan .. tapi kreditnya bila aku di rumah bersama suami aku akn leh wat suma benda kerna suami akn tulun ngokkan ank jadi suma perkara akn berjalan lancar ..
amik bibik kah ? OMG









0 Kritikan: