BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Feb 10, 2010

Aku sgt stress !!

Yessssss aku serasa sgt stress skang ..
nape ?
mai aku nak citer ..
kdg2 bila tiba hari blur tiap2 mlm mula la buka almari cari2 baju yg sesuai di pakai ke opis sok nya ..
da hari duk pk lama giles depan almari mana baju nak pakai tapi da hari main grab je ..
bila tiba hari blur tu mmg tersgt la hangin sbb bila nmpk baju2 lama yg ramping teringin nak pakai try try hampehhhhhhhhhhh sgt dukacita xmuat okeh !!
senanya mmg dah tau xmuat tapi sj la nak try mana la tau kot2 termuat kan .. tapi memey x arrrrr menambahkan stress lagi da la !
ovious gemuk giles ke aku ???
hummmmm cuba bygkan b4 preggy 1st time cek up berat dah 64 b4 khwin 60 pas khwin naik mendadak itu xpela standard gumbira di awal2 alam perkahwinan .. huk
dari 1st month preggy smpai delivar berat aku 81kg okeh !!
sila terkejut sambil ngangakan mulut anda ..
ha aku pun terkejut tapi wat2 bodo ja yg pntg suma selamt .. senanya dlm hati ni mmg duk pk2 bole ke bert aku kembali normal spt dulu .. arh tidakssssssssssss
pas delivar ja turun 11kg which is berat dah jadi 70 so dlm pntng aku kena turnkan 5kg kalu nak cover balik ke bert asal .. dpt dlm 65 pun kira ok la pas pntg t jg anak siang mlm turun la lagi kan .. kononya la !! hbs je pntg jadi 67 pastu trus x turun2 maintain je .. bila jg QK demam seminggu baru dpt turn ke 65 bila QK dah sht n aku kembali ke opis ha mampuih selera membuak2 ... mkn dgn havoc nya pagi ptg siang mlm yuuuuuuu .. mana x nya en suami aku adalah pemakan orgnya , mlm2 musti nak kena nasi gak (ngok sndri la perut nya ahaks) so bila aku msk aym bercili cthnya xkan nak goreng aym sektul nak wat sambal membazir mintak ja kan .. paling koman pun wat 4ketul 2 ketul aku 2 ketul dia baru berbaloi2 .. so lu pk la sndri jgn la nak duk strees bila baju suma makin xmuat bukan makin muat kan !!!
2mggu lps timbang naik ke 70 smula percaya x ?????? harus percaya sbb aku mkn sgt heaven konon bdn mcm slim nak mampus xkan jagi tembam tembun .. atlast bila dah nmpk mata penimbang menuju ke num yg menakutkan mula la rs seram sejuk bdn ..padan ngan muka aku ... jom tepuk tgn reramai !!
las wik timbang ke 67 68 cum tu so aku sudah mula sedar diri dgn mula tuk mengamalkan diet yg sht ..
sarapan mkn yg ringan2 ja lunch pun mkn ngan kuantiti yg skit n say no to dinner !
kalu dah kebulur smpei nak pengsan mkn la gak kan xmo la plak nak pksa diri t laki mak gak yg susah ..

ms balik dari pntg ritu masuk opis da gak yg tegur bdn aku maintain cum b4 preggy .. aah maintain la sgt hanya aku je yg tau betapa maintain nya bdn aku ni !! memey x arrrrrr wei .. xdpt ke berat normal naik gak n masih da lagi kawasan yg terkembang sana sini ..pakai halia mustajap x nmpk pun hasilnya .. ke aku yg slh sapu ..adoyaiii ..
maybe aku nmpk kurus sbb faktor baju kot cuba ko ngok aku duk umah pakai suar pendek pasti korang gerun ngok peha aku ni ... huhuhuhu sgt malu uawauwauwuauwuaw .. da gak yg kata nmpk bdn aku naik ha yg tu aku setuju syabas kerna mata anda tidak rabun n masih waras ...
jadi sebelum aku jadi makin stress hingga leh ke alam x waras bih baik aku control mkn sebelum aku jadi hilang akal nak bakar suma baju2 ramping aku yg 1 almari tu ..





2 Kritikan:

Unknown said...

Terguling aku bace rintihan stress ko nih.

Tp stress juga kan.

Ko soh yob diet arr ko pun leh diet hehehe.. Mampukah?

smms said...

mmg kami nak mula berdiet ..tapi yop tu kdg2 thn kdg2 x thn tgh malam p dapor cari sumber ..hik