BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

May 6, 2009

~New Hair


Lihat rambut ku ..terima kacih Saloon Kelly n ayang kerna membayar upah nya ...

Dah 3 mggu plan nak potong rmbut sbb nya since kahwin(nov 08) x potong so dah agk pnjng n + now kan musim hottest so agak rimas .. akhirnya semalam baru tercapai kehendak ku .. actually ayg yang beriya sgt smlm .. "jom syg hari ni kita cari gak saloon cut ur hair tu" senanya dia dah rimas ngan rmbt aku kot tu yg beriya2 .. kena cari yang betul2 kalu idok ha naya bising la mulut i nnti kalu xkena gayanya ...huhuhu

Dan itu la hasilnya .. rambut terpendek yang penah aku rasai setelah 26 thn .. b4 khwin potong gak tapi pnjang skit dari ni n layer so xnampak pendek ...
Al kesah nya psl rambut aku ni ...ada sejarahnya .. dari kecik hingga form 3 mmg aku x pnh potong rmbut pun .. antara sibling mmg aku la di bawah pengawasan rambut oleh mama ku .. ingt lagi ms kecik dulu mama pnh bawa p saloon masukkan kepala aku dlm helmet besar yang pns tu(pe tah nama dia) .. uhuhu tujuannya utk kerintingkan rambut .. so dari ikal terus jadi kerinting kerna time tu kerinting sgt fofular .. so aku la bahan experimen mama .. aku kan ank mama so bila mama kata nak cantik kan rambut aku .. jadi aku ni pntg dgr cantik ikut kan aja .. tapi dah lama2 rambut tu akan kembali asal jua .. ikal !

Sampai form 3 aku menjadi anak yang taat tanpa memotong rambut .. paling pnjng sampai bawah punggung .. penat gak nak jg rmbut pnjng tapi apakan daya masa kecik do no everything kan .. bila ngok member2 suma berambut pendek aku hanya diam membisu hinggala result PMR kuar, mama janji bila dpt result ok bole potong skit rambut .. aku sgt suka bila pertama kali dpt ringankan kepala ... uhuhu time tu potng layer tapi layer pnjang mana leh pendek nnti x leh masuk umah!!.. mama penah kata rambut pnjang elok kerna bila di akhirat kalu nak terjatuh dlm api neraka bila meniti siratulmustaqim nabi muhammad akan tolong kita dgn menarik rmbut kita yang pnjang itu berdasarkan amalam kita juga.. itu jawapan mama bila aku tanya nape aku tidak bole berambut pendek ..

Sampai ke kolej masih di bawah pengawasan tapi dlm kategori jarak jauh .. so bila jarang jumpa aku berani ptong skit tanpa pengetahuan mama ... (i'm sorry ma) bila balik kg ikat je rambut tu so mama xkan notice rmbut tu dah pendek .. itu antara rahsia yang berjaya di kekang hingga kini ..
Segalanya berubah bila aku mengambil keputusan utk berumahtangga kerna mmg itu syarat mama bila dah bersuami segalanya adalah di bawah pengawasan suami pula .. so aku sudah bebas memilik rambut sependek mana pun kerna hubby ku juga mmg xbrapa suka sgt pmpuan berambut pnjg .. tuhan itu maha adil kan ..

p/s : Ayg siap bagi pakej potong n cuci lagi semalam ... tq emuah !!!

2 Kritikan:

akiss. said...

mak aih. pendek dh rambut.

dulu aku pon jd mangsa pesyen mak aku. yg plg glemer, pesen rambut zamani. haha

smms said...

hahhaha ... perh rambut zamani orait la lurus ..huhu