BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

May 14, 2009

Kesah Semalam

Lambat kan aku ni kesah semalam baru hari ni nak update.. pe da ko ni Srie ..huhuhu

Kesah nya bermula seawal pagi ngah bersiap2 nak ke kije .. lagu isabella ringtone HP aku bunyi ..

Aku : Ye Cik Nah (kakak yang tumpang aku p kije hari2 tu)
Cik Nah : Zura cik nah x kije la hari ni da hal skit ..
Aku : Okeh cik nah

Mr Yop : Awat cik nah x kije ?
Aku : Aaah
Mr Yop : Leh la kita p awl skit hari ni ..

Mmg agk awal pagi tu .. 630 am hubby dah ke luar nak start keta.. dengan sudden nya, WQJ 5975 meragam lagi xleh start!!! ..uwauwauwuuawu ... dari dlm bilik aku dgr bunyi keta lain mcm terus aku kuar mempamerkan muka riso aku .. "Amamak yang xleh start lak ? xkan bateri kot x sampai setahun kan bateri tu ! ayg hanya diam tanda tensi la tu ..

Terus kol cik nah minta jumper bagi start je keta tu ... tapi malangnya jumper xde yg ada bateri proton cik nah yg lama tapi dia kata elok lagi ..so try tukarkan ke our car tapi mmg la x muat keta i kan comel keta dia kan gajah .. uhuhu so mujurlah leh cas je guna bateri gajah itu tadi .. finally keta leh start dptla kami p kije .. tq En zul (husband cik nah) tulun kami pepagi tu ...

Yang wat kami tensi senanya the day b4 yesterday keta tu mmg dah x ok .. mlm isnin kami kuar dinner blanja mama mkn tomyam keta tu tibe2 lak kuar bunyi yang kuat.. hubby kata paddle break tu dah haus so kena tukar .. so slasa tu konon nak tukar la tapi xsempat sbb keadaan jadi sgt kabut gila ngan mana hubby nak hntr aku p klnik da oppoiment gigi than amik smula ...nak hntr staff dia sakit pulak .. nak p repair keta lagi .. mmg xdan so pospont la nak wat sok nya .. tapi xdan sok nya pagi tu dia dah tambah lagi 1 hal x leh start lak ... so msalah jadi double : Paddle break + bateri !!!

Tapi bila p perodua dorang kata bateri ok cuma tukar paddle tu n extra service supaya bateri tu ok xwat hal lagi pasni .. sbb bateri tu baru je tukar las year lum cukup setahun pun lagi, dah la pakai sel kering yang mhl tu ... sbb kak lang kata sel kering ni thn lama 3 thn ..peeeeeeegiiiii dah ...

Ptg itu semasa otw balik umah bila suma dah settle .. kami wat posmoterm .. "tula sebut2 lagi nak tukar keta kan dah jadi mcm2 ".. actually mmg kami plan nak tukar keta since awl thn lagi, tapi sampai la ni masih mecari peluang n ruang .. tapi x sangka bila mlm tu kami sebut lagi psl nak tukar keta terus ragamnya kuar ..
Hum betul ke kata2 org kalu kita sebut2 nak tukar keta ni keta akan jadi sensitif n mula meragam itu n ini .. aku mmg x penah nak peduli kata2 itu sbb tu aku belasah je ckp wpun masih x tau lagi bila msnya nak tukar betul2 .. hummmm kalu nak rosak tu rosak jugek ek .. siap kan je la ongkosnya .. uwauwuauwuauwuauwua ...


p/s : Pokoknya hidup ni kena sentiasa poket penuh tanpa susut or cukup2 .. sebb benda2 cmni la yang menjadi penyebab utk susutkan poket yang penuh tadi ...(xdpt p mid vally wekend ni sambung shopping last week .. uhuhuhuhu)

0 Kritikan: