BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Nov 8, 2013

Macam2 Kesah.

Adoi lemps betul nak menghapdate kan. 
Sorry lah.. 1 mmg super duper bz 
2 xde bahan pun iye juga. bila xde bahan xde mood la jadiknya. 

Pertama, Alhamdulillah si QK dah seminggu masuk school. 
Good gul kot dia. suka sangat p schooll.. 
bangun pagi senang juga la. yang xsenang nak mandi 
adoiiiiiiii pepagi hari2 bergaduh je ok. 
mmg bukan aku lah yang mandikan.. sebab nnti terjerit2 je kerja aku bernanah telinga maid baru tu kang... terus nak bernti lagi naya hidup kan. 
So papa dia lah yang amik alih tugas uruskan sekolah tu.. syukur gila dpt suami yang nak membantu.. Thanks ayang u mmg the best.. macam ensem je.. macam cute je.. eh uh ah... 
Tapi mmg fair kot.. sebab pepagi aku bgn dulu siapkan masak tuk bekal QK dan lunch papa. 
Uishh jenuh juga nak pikir bekal tuk budak cerewet tu tau. 
Paling frust bila bawa bekal xmakan lansung.. eh risau kot bila nak xmakan kat school. 
dah la xminum susu kan. So setiap kali balik aku mmg suh hubby check bekal hbs ke x. 
Boleh kaji apa dia suka makan apa dia xsuka kan. 
Pening nak pk menu tuk dia tau. 
xkonsisten mintannya tu. 
Kdg2 bila letak ayam dia mkn, kdg2 xluak lansung. 
letak fish pun sama. pedas2 lagi lah out.. 
ada sekali tu dia mkn nasi je habis licin.. lauk xluak pun. 
apa kes makan nasi kosong semata. Sedih ok. 
tapi lega juga la sbb dia makan la juga kan. 
Part snack pun sama.. 
ohh time lunch kul 1130
nap 12-1pm 
snack time 1.30-2.00 
so time snack aku selalu bekalkan buah/coklat/biksut gitu 
itupun xmakan juga kadang2. 
bagi kinder bueno je habis.. lain nan ado. huhuhu 
today aku buatkan spagethi 
snak dia request pisang dan vitagen. 
Hari ni friday dpt report dari teacher.. xsbar nak ngok result seminggu ni cmne. 


Dalam seminggu ni pun nampak ada progress dah. 
cakap pun da selit2 english. kadang2 bila dengar aku pandang hubby, hubby pandang aku. huhu kelakat kot. 
aku tanya lah.. can or not tomorrow mama bekal fish ? 
dia leh jawab NO CAN.. hahhaha no can ok bukan cannot !!
good gul anak mama n papa !hentam saje la nama pun baru nak belajar kan. 


While kakak p sekolah 
adik sengsorang lah kat rumah 
kerja dia tidooo je plak.
maid baru ni asyiklah nak bagi tido je kat adik.. adoiiiiii 
bangun saing kakak jam 730 
kul 9 papa balik hntr kakak aik dah tido.. 
nanti kang lepas lunch tido lagi. 
asyik tido je pun not good kot. 

Bila kakak balik.. haa mula dah. 
duk bergaduh je dua beradik tu. 
uols ada experience x.. mmg budak2 tara-tara ni bergaduh adik badik eh. 
Risau juga tau. hahahha 
yang si kakak xmo mengalah 
si adik apa kakak pegang itu la dia nak. xdpt jerit2 ketuk2 kepala stress. 
mak pak pun stress hokek. 
tu baru dua anak nya.. kalu 3 4 5 6.. cmne lah kan. Muhahahahha 
 
 ok nak sambung buat kerja. 
bye 



 

0 Kritikan: