BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Nov 28, 2013

Complete.

Jenuh nak cari tajuk yang sesuai tentang apa yang aku nak citer ni 
sekali Complete perginya. lantak lah. 
citer apa ? maila membaca. 


Actually aku tengah bz sekarang 
xde la bz sesangat tapi ada je la tugasan 
sebab Myanmar kan host sukan sea.. jadi turut la menyibukkan diri. 
tapi dalam pada bz tu.. tetap feeling excited sebab aku dah dpt arahan untuk bertukar ke Putrajaya semula!!
Yeay.. alhamdulillah. 
Akhirnya Malaysia di hatiku kembali. 
Jan 2014.. tunggu kami MALAYSIA. 


Setelah macam2 berlaku 
sudah 3 tahun 2 bulan aku di negara orang Myanmar ni 
walau salah satu negara hardpost katanya.. tapi alhamdulillah kami baik baik aja di sini. 
Kata orang dimana langit di junjung di situ bumi di pijak.. eh ada kena mengena ke ?
masuk kandang kambing mengembek lah..masuh kandang lembu mengembu jangan merendek lak !! mihmihmih. 
pandai2 la bawa diri di mana pun kita berada. Pandai2la sesuai dan serasi kan diri tu. 
aku dulu lagila.. masa mula2 dtg sini anak kecik 10 bulan selalu demam lak tu.. sakit .. laki lak xde kat malaysia.. suma kena urus sndri.. baru sampai katanya.. keta pun xde.. kena pindah rumah lak lepas 4 bulan.. uhhhh 
tapi alhamdulillah aku lalui dengan mudah. 
dulu semua pun kena berdikari.. xde pulak rasa nak susahkan orang.. anak demam tahan lah teksi p klinik... p kerja balik kerja pun naik teksi je dalam hujan panas. apa ada hal.. 
tapi orang2 baru skang untung suma pun kerja nak mudah.. byk keutamaan dan kemudahan. Untung ler.. rezeki masing2 kan. aku ok je. 


Ada orang tanya kenapa xcross negara lain ?
hurmmmmmm
sebut soal keinginan mmg nak je.. ke tokyo ke.. negara ada salji lak.. 
p tempat jauh skit.. padang pasir ke kan. 
tapi jauh di sudut hati malaysia telah lama dirindui kot. 
so kami ambil keputusan buat masa ni balik lah dulu. 
Lagipun aku xbole pentingkan diri sendri. Hubby juga ada kerjaya. 
Aku percaya pada rezeki insyaallah tiba masa pasti rezeki aku di tempat terbaik juga. 


Banyak faktor yang buat hati aku meronta2 nak balik cepat. 
antara nya soal kesihatan orang tua kami. 
Aku dan hubby hanya tinggal ibu je.. 
bapa mertua dah lama xde. Papa tersayang pun baru je pergi.. 
setelah lalui kehilangan yang sgt dirasai aku rasa baik aku balik berdamping dengan orang tua kami yang makin uzur. Lebih baik kan. 
dekat dengan keluarga dan nikmati erti kekeluargaan dengan lebih dalam. 


 Di samping itu, boleh la enjoy kembali makanan makanan di Malaysia 
3 tahun cukup kot tuk jadi tukang masak sepenuh masa di sini. Muahahahha. 
balik msia bukan la xmasak lansung tapi atleast ada la skip skip bila perlu kan. 
xdela konsep xmasak maka xmakan.. 
kalu di malaysia guna lah konsep nak makan di mana2 aja.. 
Hehehhehe like like like. 
 Aku ni dah la suka p pasar malam.. laki pun bengkek je.. huhu 
sorry yang !! 


Tapi balik msia ni siap je la duit berkepuk-kepuk 
mana nak dapat pun aku xtahu.. malas nak pk.. peningg arrrr. 
cara berbelanja pun sure berubah kelak. 
ishhhh takutnyaaaaaa.. 
anak-anak tu dah la main order n pick je kalu p supermarket.. tergaru-garu kepala mak kau nanti. 
harap2 segalanya dipermudakan lah.. 
kena pandai budget la lepas ni 
keluar USD xsama dengan keluar RM oiiiiii 


Malaysia aku kembaliiii 




 
 

0 Kritikan: