BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jun 6, 2013

Penampilan Diri.

Penampilan diri itu penting. 
Bukan luar je kena nampak cantik, dalaman juga perlu. 
Bukan ke orang kata "kecantikan itu lahir dari dalaman" 
Aku ni bukan jenis branded sangat.. so so aja. 
Ada yang perlu branded-branded ada yang biasa-biasa aja. 
Ukur baju di badan sendiri katanya.. 


Branding ke tak itu xpenting kot, yang penting kemas dan bersih kan. 
Tetap nampak cantik. 
Macam aku ke pejabat skang berbaju kurung je.. 
Sejak beranak mmg jarang sgt pakai suit. 
Sebabnya suit2 lama dah ketat metat. Skang baru na start collect kemeja baru.
Laki mak kan alergic ketat-ketat. So dari tambah dosa baik berbaju kurung sajolah. 
Setakat ini je aku ada lebih kurang dekat 50 pasang baju kurung pelbagai jenis dan patern. Ewahh kelass kau jah !!
Yang lama ada la dalam 15-20 pasang kot. Yang dah xbole pakai suma aku dah bungkus siap nak agih-agihkan. Ada yang kain mahal or sayang tu tenung je la kot2 bole jadi magic kurus seperti dulu. 
Sejak duduk Yangon ni 2 tahun 8 bulan.. dah dekat 30 pasang kot aku p hantar tempah baju. 
Maklumlah, sini ada tailor myanmar pandai buat baju tradisional kita. Murah pulak tu.. harus tiap2 bulan hantar tempah... Tambahan pulak manik dan sulam juga murah-murah.. harus baju-baju kak ton mengerlip bling-bling khennn.
Mula2 sampai dulu lagi gila, hari ni beli kain, esok hantar, minggu depan p amik. Gila duit habis ke kain je.. Dah setahun nengok baju dah xmuat almari aku insaf kejap. 
Bila mengandung mmg setahun aku cuti hantar tempah baju. Now dah ada figure balik, kemaruk tu dtg semula. 
Bila almari baju bertambah en laki dah geleng kepala. 
Si isteri senyum-senyum riang lah !!!


Dulu aku ni seorang yang bermake up juga. 
Kalau ke pejabat tu, nak bersiap musti dlm 40minit. 
Tu kat malaysia lah. 
Tapi sejak dah bertugas di Yangon ni, aku jadi slow skit bab make up. 
mungkin xramai crowd.. hari2 hadap bos je, kalu bos xde hadap PC je.. 
so baik biasa2 aja. 
Skang aku hanya pakai bedak, poundation, blusher dan lipstik je. 
Pun kak ton tetap nampak ayu jelita gituw.. Muahahahahaha. 
dah bertahun kot xber eye shadow.. balik msia beli je tapi harem xpakai.. bagi anak je main make-up make up. Good mama ! 



Pemakaian tudung pulak ikut kesusaian. 
Skang kan dah macam2 fesyen 

 Pic 2011
Dulu sebelum timbul fesyen2 aku mmg berbawal je 
tapi kadang2 pakai bawal ni xbetul iron tudung nya jadi xterletak. tu yang amik masa sampai 40minit nak bersiap.. 

 Berselendang pula ikut keadaan dan situasi 
kalu keluar xbawa anak, berdating ngan suami baru lah aku berlebih-lebih pakai selendang lilit-lilit. 
kalu bawa anak kecik nak belit-belit adoiiiii xselesa kot. 
I ni cepat rimas!!


Pic 2012
Sometimes aku selesa pakai tudung ada awning ni 
 "tudung ikin-mawi" kan namanya ?
masa mula2 baru naik dulu beli berdozen2 kot.. lepas tu skang guna yang betul-betul suka je.

 

 Pic May 2013
Tapi aku paling suka pakai tudung jenis ni je. 
Sarung anak dalam then sarung tudung luar tu. Bole tukar2 kaler ikut kesesuaian. 
Walaupun aku nampak tembam sbb muka bulat.. tapi xpela tetap rasa jelita macam kak ton !!
mihmihmih. Comei tak kak ton ???????

Pangggggggggggg 88 kali.. 




2 Kritikan:

Sakura 79 said...

Adik... you a very comel okkk.. hehehehe...

smms said...

kakak sakura,

kak ton lagi comei kot. hahaha.
thanks.
u comel juga kakak.