BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jun 5, 2013

Dah Tua Katanya..

Sedar x sedar dah ke angka 30an aku ni. 
Alhamdulillah masih sihat di beri peluang di bumi yang indah ini. 


Zaman belasan tahun aku lah paling jelita 
sebab kurus, pernah jadi model sekolah uolsss. 
Wajah ? no komen lah.. tapi aku xde la buruk sangat kan. 
Kira kalu keluar tu ada je la orang peewiiitt pewit nak ngorat. 
Dan pernah lah budak2 kecik jumpa kat bustand ke pasaraya ke duduk-duduk sebelah puji kak ton ni "cantik". 
Xperasan kenyataan yaaa. 
Tapi itu semua dulu zaman kegemilangan kot. 
Zaman remaja bujang gitu. 
Tapi bukan bererti dah kawen umur dah 30an i xjelita ya !! 
Tetap jelita tapi hanya di mata Suami. Hahahahahha. 
iyolah kau nak jelita tayang2 kat orang kan xbagus tu..kecantikan wanita selepas berkahwin hanya untuk Suami. Padahalllllllll. lu pikir la sndri !! mihmihmih. 


Oke laki aku seorang yang cemburu. 
So aku kena tahu batas-batas selepas berkahwin. Apa yang dia suka dan tidak. 
Aku ni jenis suka melawa dan melaram dari dulu lagi. Suka cantik-cantik untuk kepuasan sendiri. xde niat nak menayang or mencari perhatian pun. Aku explain pada laki aku, silalah paham. Mula-mula dulu yes, mmg kadang2 spoil juga. xleh pakai baju sendat, pendek, seluar ketat.. or yang sewaktu dengan nya lah. Dan mula2 aku memberontak juga, tapi sedar diri sedar ruang aku berubah. Padahal aku mmg bukan "GADIS SEXY" pun. xpela syurga di bawah tapak kaki suami kan.. 

Tapi lama2 aku semakin selesa. tidak berlebih-lebih sentiasa bersederhana dalam berpakaian dan pergaulan. I tetap je cantik dan jelita.. Muahahahaha. 
Tapi sejak dah ke angka 3 series ni, mula risau dengan kecantikan dalaman dan luaran. 
Bukan luar je  nak kena nampak cantik, dalam pun harus.. tambah dah beranak pinak kan. 
Dulu aku pandang enteng tapi skang dah mula gabra cari apa produk terbaik sebagai supplement dan sebagainya. 
Yang kesian nya aku bukan di msia. bole je explore through internet.. no problem. tapi bila berminat.. penghantarannya ? adoiiiii xberbaloi lansung. 
Nak tunggu tahun depan makin kedut lah i.. xjelita macam kak ton dah nnti. ahakss. 


Minggu ni aku perasan jerawat dah mula keluar yang halus2 gitu. Jerawat pasir eh orang panggil. 
dulu masa nak period je kuar. Now dah habis period pun keluar jugak. I is tension !!
bila pakai bedak, foundation bagai, mmg xnampak jerawat2 manis tu. Bila dah cuci muka.. ha amek kau !! cantik sikit dari panda dah jadinya.. mata lebam hitam  bagai !!
Itu belum kulit kering dan sebagainya. 
Risau risau ... 
 
 

Nota buat kekanda : 
Walaupun i semakin tua, tapi i harap i sentiasa muda di hati dan mata u. 
i harap i sentiasa cantik dan kekal berSRI di kanta mata dan jiwa u. 

With lots o love : 
SMM 


#tangandidadamatakeatas# 


Bye 


 

 

0 Kritikan: