BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Nov 29, 2012

Berat Badan Unggul

Selepas bersalin kan anak kedua ni 
Suspen juga takut lagi gemuk dari biasa biasa biasa. 
Almaklumlah dengan badan macam aku yang cepat naik tapi susah nak turun, rangka besar !!
Until deliver i gain 9kg je then 1st preggy its was 20kg gain
Tu sebab dah bersalin pun susah nak turun. Terus xdapat lah pun figure sebelum kahwin dulu. 
xpela masih bersyukur sebab belum jadi gedempol sangat walaupun dah gemuk kot. hahahha nak sedapkan hati sendri. 
kadang2 je dpt pakai size L ikut patern juga, selalunya XL lebih selesa. kalu L bole la tapi nanti juling lak mata orang pandang nangka busuk bergerak lenggang kangkung. huhuhuhu. 
sila la gelak kuat-kuat!! xpela janji suami sayang


Now i dah dapat figure sebelum pregnant anak kedua
ngam2 soi. xde lebih xde kurang pun. cehhh !!
Tapi yang buat hidung aku kembang kuncup ramai orang kata i nampak kurus dari sebelum get pregnant dulu. Hello tang mana tu ???? 
kurus dari dulu kuang kuang. I tanya suami tercinta dia senyum perli je. 
So uolsss semua perli i eh. 
Ada orang ckp "u don get fat after delivery ya ? u still have ur structure" 
ohhh tq tq tq lah. bentuk badan mmg ada lagi tapi dah lari alligment lah. 
orang myanmar buta tentang gemuk kurus ni kot. 
Yang buat i malu bila last check up di gynae KL hari tu doc tu cakap 
"wah anak dua tapi macam anak dara lagi"
wahwahwah tang mana dara nya tu doc oiiii. perli ke puji ni ?
confius kejap aku. mungkin sbb aku make up n dress up skit terus nampak dara dara gitu kot. 
aku jawab gini je " dara apa doc gemuk ni! kalu husband i dengar musti gelak besar dia."
ye silalah gelak lagi. 


     Aku xrasa aku krus kot, sebab badan aku so aku lebih arif, cuma mebi nampak kurus sbb kan dah aku mengandung 9 bulan bawa perut besar now dah xde perut so nampak la kurus. 
Perut dan pinggul belum back to dulu lagi, perut buncit gile, pinggul masih gelembung. hehhehe. I will try to make it slim if i can. Malas nak paksa2 diri tuk kurus dah skang. 
Tapi Breastfeeding ada membantu kot. ohhhh mungkin sebab tu aku nampak kurus kan kan kan. 


 cer nengok cer nengok ni 



 
 one 

 two 

 
   three 


clap clap clap !!!



 

2 Kritikan:

MaR said...

besnyer...sng je seri maintainkan berat badan...

smms said...

xde maknanya. i nampk u lagi kurus then me. heheh. xdpt pun figure masa mula2 kawen dulu. skang maintain la maintain gemuk. heheh