BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Nov 27, 2012

Current Live

Mari kita sembang-sembang minum kopi cicah biskut lutut dalam hujan ni. 
Bumi Yangon tengah disimbahi air hujan ni, Malaysia pun sibuk bah sana sini sebab hujan lebat kan?
Patutnya Yangon tengah windy-windy gitu, tapi musim dah berubah kadang panas kadang hujan pulak. 


Aku dah seminggu mula kerja. So dalam proses menstabilkan segala-galanya juga ni. 
Tapi lucky aku masuk kerja seminggu je hadap bos, dan bos mula bercuti minggu ni hingga mid Disember. so hup hup horey la kejap plus ada la masa nak sesuai kan diri dengan situasi baru beranak dua. 
ecceh baru anak 2 dah kecoh kot aku ni. hahahhaha. 
So far my husband with me, tapi kena mencutikan diri tuk sebulan dua sampai Qaira betul2 leh serasi ngan maid aku. Start dis nak masukkan QK school so stabil skit hidup adik kat rumah tu. Kalu tidak asyik kena kacau je ngan kakak. Penat okeh nak marah-marah 24jam !! 
Uish QK very lasak skang. serius macam jantan perangai nya. Sure ikut papa tu. ahaks. 
Adik very soft nampaknya like mama kot. ahaks. 
Adik ni nampak cum manja-manja gitu. kakak goyang-goyang bontot hadap kat dia pun dah cebik menangis. Apatah lagi kakak cuit muka or tepuk peha drumstik dia lagi kuat suara dia. Kekadang nangis mendayu sebab merajuk. Adoi baru 3 bulan dah pandai nak majuk2 eh.  cemat bontot kang !! huhuhu. 
QK dah school, Adik dah serasi ngan maid then papa back to work. Tq papa !!


So far aku bole manage time lah. 
Tapi mmg kena bangun seawal pagi tuk elak time berserabut. 
Which is kalu  lewat, kang nak masak kang anak menangis nak tetek. So waktu tido aku makin berkurang
Aku akan bangun 6-15-6.30am, depends kalu nak msk heavy/lama kena bangun awal, kalu maid dah siap2 suma bahan aku hanya tinggal tumis bole la lewat skit. 
Siap masak kadang2 Qaira bangun nak susu, kadang2 dia lena so aku cepat2 mandi dan bersiap. Kalau aku dah siap dia masih tido aku pergi je kerja. Biasa nya around 7.30-7.45am, sebab skang Yangon banyak kereta ! benci tau. 


Sampai ofis aku sarapan dan buat kerja yang penting sebelum bos masuk. 
Dah selesai jam 9am aku start 1st pumping. Biasanya pagi2 earn dalam 3oz je. 
Lepas siap pumping 15-20minit sambung kerja. 
Jam 12.00 lunch break buka bekal dan makan. Lepas makan aku terus pump tuk 2nd time of the day. Kalau tghari biasa nya earn 3-4 oz. then solat. 
Kul 1pm start kerja semula. 
Petang kalu free aku akan pumping at 3.15-3.30pm. Tapi kalu sibuk xsempat aku bawa je tek balik umah dan Qaira sampai sedak2 minum. Tapi lepas tu aku pump juga, dapat la 2oz. Bila dah sampai rumah aku mmg xpump sbb aku akan kerap direct feed Qaira
Beranak kecik ni xcukup rest kan, selalu jam 8pm aku dah masuk bilik tuk tido. 
Mujur Qaira jenis sng tido malam. Nak susu je sumbat tetek. uhh heavan. 
Papa lak kena bangun sebab si kakak lak kerap susu malam skang. Sian papa. hehehhe. 


Ok hujan dah berhenti saya nak pulang bawa anak ke klinik for 3 months chek up. 


da daaaaaa.


  



   
        

 
      

0 Kritikan: