BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jul 27, 2009

Weekend yang Hetic !!

Saje je nak kecoh skit psl las week aku mengharungi minggu yang hetic !
wpun ramai org lain lagi yang hetic metic jugek ..
arhhh ni blog mak sukati mak la kan ..hihihi

Jumaat petang : Hubby kol "syg mak nak dtg ngan nan jang n shukoq nak tido umah kita malam ni"
Time tu aku xkije baru balik cek out so ngah relax2 bertido-tidoan terus kelam labut bgn nak siapkan bilik n pe yg ptt .. yang jadi kelam kabut nya sbb langsir bilik dah basuh xpasang2 lagi tu yg kena psg nnti pe lak kata mak mertua i kan .. kena la tunjuk pengemas skit wpun senanya aku mmg pengemas okeh ..wah hover !

Jumaat malam : dah setle sumanya pas magrib kami ke giant membeli n belah.. peti ais dah ksong xdan nak memenuhkan ni la msnya ..
Jam 12 lebih mlm baru la depa sampai from taiping .. bagi minum mkn2 skit yg ringan2 than borak2 sampai kul 315am baru tido .. depa bersembang hangat wpun mata mak ni mmg dah ngantuk mana xnya sll kul 10 dah belayar dibuai lena .. mujur soknya tu x kije ..

Sabtu pagi 7.00am : Dah kena bgn siapkan sarapan .. aku cuma goreng popia je sbb hubby kata x yah msk beria2 nnti tgn kasar ..kah kah x de maknanya hubby p beli ja kat kedai sonang cito ..
Dah sarapan sambung lagi borak.. kami mmg suka berborak n berlawak bila dah jumpa ..
Kul 10 Mr hubby kena p kije jap tinggal la aku sorang2 layan depa tapi xmendatangkan mslh kerna aku kan alah bisa tegal biasa ..

Kul 12 lebih dorang pun cek out dari umah aku nak p jejalan n mlm tu cek in di Grand Continental lak ..
Balik je dorang cpt2 aku kms umah n x sbr rsnya nak rebahkan bdn di tilam empuk ku kerna tersa bdn spt sengal2 sudah .. siap text hubby tinggal kn pesanan "Yang i nak tido tau xlrt bdn la, i letak kunci kat pintu nnti u masuk sndri ea" Yela biasa gate & pintu aku dah siap buka kan .. masuk2 makanan nak siap terbentang ats meja.. tapi hari tu harap maap bateri low !
Kul 2 lebih aku lena sampai kul4 ngok dah org kat sebelah ngah terkebil2 menahan kelaparan ..hihihi sian suami terchenta ku ..hari tu mmg x msk sbb nak p kenduri doa selamat jiran n umah nora ..mlm nak p bbq kat sepang lak .. so terus aku bgn mandi n siap2 ke umah kenduri.. Sesampai je, perhh bals dendam betul si hubby mmg terpancar kelaparan nya sental nasi beriani n mee kari .. aku maintain mkn laksa je dah kenyang ..skang ni mmg cpt kenyang n cpt lpr la ..

Petang Sabtu 5pm : Sambil menikmati mee kari, org perabot kol nak hntr brg stok mana yang dah da .. kul 7 janji nak sampai putrajya .. so kami kena cpt sbb kena setlekan agenda di KL dulu baru le ke putrajya ..

Kul 7 lebih : Dah sampai putrajya tapi org perabot india tamil tu lmbt lak nak p dengkil dulu la bagai .. so kami kenala tunggu dgn tragiknya berbaringan di ats lantai mar mar yang sejuk itu .. sakit bdn okeh !
Sampai kul 9 kami tgg tanpa hadir .. org itu sudah tidak dpt dihubngi kerna dia kena hntr brg area hutan katanya .. sgt skt hati dah la aku kesejukan bontot duk ats lantai tu .. perut lak dah mula berkeroncong .. bb dah mula tendang menendang .. so kul 9 lbih xthn terus kunci umah tutup lmpu bla p mkn .. lantak la ko org perabot bila kol kami dah balik KL !!!.. tapi mujur kami msih di putrajya itu india kol kata lagi 1/2 jam akn sampai .. dan la kami mkn dulu .. bila dah sampai nak kena tgg itu meja mkn di pasang pulak .. 1030 - 1145 mlm baru setle suma ..
Selesai sudah terus bergegas ke KL smula .. nak p sepang mkn bbq pun cancel tau !!! uwawwuauwua .. kalu x hubby nak p hotel lepaks ngan mak .. tapi aku merayu kerna mmg dah xlrt nak balik rehat kat umah ja ..

Pagi Ahad 10am : Tido lmbt bgn pun lmbt la kan ..biasala ek ..
bgn kelam kabut nak mendobi lak .. sambil tu tidak bole lupa utk sediakan bfast utk mr hubby nnti mengerang kelaparan lak dia .. aku hanya sediakan roti bakar n goreng sedikit nugget ..
1145am bersiap2 utk ke grand continental jumpa ibu mertua ku pula ..depa dah da sni so kenala luang kan skit ms kan .. bawa jenjalan sana sni .. depa shoping raya aku hanya cuci2 mata je dulu sbb msnya lum tibe ..skang sbuk nak pk psl umah je .. so kami amik kesempatan jugek cari langsir ready made .. mhal jugek tau sliding door ja RM99.90 english style .. (sponsered by abg ipar) wahwhahhw mak mmg suka org nak sponsor2 nih ...ngengenegne..Shoping moping n makan2 sampai la kul 6pm depa berleps ke taiping kami balik ke rumah rehatkan diri ..

Sampai umah terus baring .. tibe2 terasa mggu ni mcm xcukup rest sbb bdn tersa sakit2 sengal2 ja n tido pun mcm xlena .. saya perlukan cuti ... huhuhu

Hetic sgt ka weekend ku ?????










0 Kritikan: