BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Oct 23, 2014

Saya boleh jadi superb mom.

Assalamualaikum 
Alhamdulillah.. setakat ni dah boleh biasakan diri nak jadi working mama. 
Boleh je sebenarnya tapi sebab dah lama diri di manjakan 
so jadi mengada terlebey skit. 

Mula2 dulu aku bangun jam 640pagi 
tapi xleh kelam kabut akan berlaku bila si adik terjaga nangis nak kan mama je. 
Papa tepuk bo layan. 
Ada sehari tu sambil dukung sambil gaul kunyit kat ayam.. habis tumpah kunyit kena seluar dia.. 
so aku awal skit.. aku bangun kul 630pagi.. awal 10 minit je pun.. 
masak nasi dulu lps tu solat... kdg kalu msk sup boleh rebus sup dulu baru solat. 


Kul 715pagi ready sumua dah 
bakul n beg baju adik 
beg merah beg kakak school 
 Aku kena masak setiap pagi untuk bekal adik di rumah pegasuh 
RM300 makan parents sediakan itu biasa eh ?
tapi xpela kalu aku bekalan food aku tahu anak aku dah ada makanan. 
hari2 kena pk menu apa tuk dia. 
pedas2 dia xmkn.. 
yang sng sup sup la.. masak kicap ok lagi. 
klau xdan sgt aku goreng kan ayam sahaja. 
tp itupun dia selera nak makan. 


Setiap hari ada juga bekal tuk kami 
menu pagi tadi nasi goreng ikan bilis 
dah biasa kot bawa bekal tuk bfast. Mmg b4 aku positng dulu morning musti ada bekal. Hubby pun suka.. 
Senang... xyah pk nak beli kat mana nak makan apa tuk bfast.. 
atleast aku akn goreng kuih frozen or sandwich.. 
kalu nak beli sandwich tuna tu RM2.50 okeh. 
skang langkah berjimat.. hehhehe 


7.30pagi.. papa kejut QK bangun mandi. Biasa papa yang siap2kan 
time aku aku dah siap mandi dan boleh bersiap ke kerja.. while adik ek ok ek ok kena topok2 juga. 
ni kakak dah siap dia ngok karton la sementara tgg aku habis siap.. dan hantar adik ke rumah baby sitter. 
Biasa 8.05minit or 8.10minit musti kena hantra adik.. kalu lambat dari tu aku akan bertambah lambat sampai ofis. 
sampai sekolah kakak 8.20am gitu. 
aku mmg sampai lambat la skang.. 830 or 840 la gitu. 
nasib bos jenis sampai lambat skit. 

Tghari mmg dah jadi no social lah.. amik QK kat school 
dan aku makan di rumah sahaja. 
kdg2 bosan juga. tp sampai hujung tahun ni je. 
Lunch time di rumah tu la aku xduk diam. kemas itu ini. ada sahaja kerja nak buat. 


Petang pula.. ngok sape balik awal dia la amik budak2. 
lps mandi sambil nengok tv lipat baju... melayan budak-budak. skang dorang tido awal.. kul 7 dah mata kuyu dua dua.. time tu sng la mama buat apa yang patut. 







0 Kritikan: