BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jan 8, 2014

Pre School

Last Week bagi ibu bapa yang anak baru masuk sekolah 
musti excited kan 
bila nengok korang excited teringat saat-saat 1st day QK masuk pre school tahun lalu.
tapi mebi masa tu xrasa sgt sbb aku sorang je yang alami. 
 
 
Syukur QK senang nak pergi school 
lagi risau hoiii school kat sini 
international kan. 
boleh ke anak aku ckp english 
paham orang cakap tak ?
tapi aku gamble je 
ini lah learning proses katanya. 
dan Alhamdulillah 
she learn a lot !!
dulu dia hanya paham je bila orang speaking 
now dah bole reply 
good sgt la tu kan .. 
 tapi kdg2 sentences yang dia xphm merapu juga jadinya. 
 
 
Lagi lagi risau hoiiiii 
dah sekolah campur2 bangsa  ni
kang termakan bukan2 naya je 
byk kali kot pesan kat teacher "she cannot share food with others"
dan harap teacher paham 
ada sekali tu dia tanya 
QK : Kenapa kita xbole makan pig mama ?
sudah apa nak jawab. 
aku jawab je la.. pig tu kotor orang islam xboleh makan. 
di lain hari pulak dia cakap 
QK : my friend no eat pig lah mama 
sudah !! dia tanya kwn dia ke "u eat pig ?"
hahhahah 
 
 
Mula2 dulu suspen juga, boleh ke dia mkn sndri 
nak shi shi sendri 
kot2 nak poo poo cmne kan 
tapi kalu byk sgt pk benda remeh cmtu sampai bebila xsekolah lah anak aku 
kena yakin yang dia boleh buat dgn sndri
dan teacher pun byk bantu 
xkan byr mahal mahal teacher nengok je dia kencing dalam seluar kan. 


Actually aku tengah mencari sekolah untuk QK di malaysia kelak 
dah share kat FB semalam 
puhhhh berdebar jantung den 
sambil google sambil mengeluh 
mahal gila okkkkkkk 
nak mam !!
aku ingt sekolah oversea yang di tanggung sndri ni mahal 
Malaysia lagi mahal weh 
serius !!
sini aku byr sebulan $140 = RM 420 lebih kurang lah 
kat msia lagi mahal kalau sesi 9am - 3pm = RM5++
gila kentang !!
urut dada je aku semalam 
orang gaji ciput nak hntr anak ke kindergarten cmne lah kan
termasuk lah aku .. huhu 
balik msia dah ciput gaji beb.. harap kan hubby la menanggung nanti 
gaji PA byk mana la sgt kan. Malu nak sebut. huhuhu #lapairmata# 
 
 
So dapat la a few info untuk sekolah tu nanti 
tengah cari2 lagi kot bernasib baik dpt yang lagi sesuai kan 
aku insyaallah akan stay di putrajaya 
so school pun mmg area situ la kan 
1 lagi duk pk kalu amik yang sampai jam 2.30petang mana lah pulak dia nak menumpang sementara tgg kami habis kerja 
pening weh pening gila ni. 
Soal adik belum amik kira lagi tu.. huhuh 
adik worse come to worse aku letakkan kat taska Wisma je tu. 
walaupun hati ni berat lah sgt kan. 
harap2 jumpa orang yang sudi jaga adik... di rumah lebih selesa dengan adik yang manja tu kot. 
doa moga yang terbaik lah untuk anak-anak. 
kenapalah maid aku xmo ikut balik msia ?????
ada hikmah nya kot. 
tapi lega juga sementara dpt rumah dan sebagainya aku pinjam maid mama dulu.. 
harap2 adik ok dengan kak waimar. 
 
 
 Macam-macam berita di Malaysia tu skang kan.
takut hoiii .. 
macam2 kes. 
rasa macam xselamat pulak duduk negara sendiri 
lagi selamat duduk luar ni pulak.. sebab apa ?
sebab foreigner di sini diberi priority dari pelbagai segi . 
tapii... hujan emas di negeri orang hujan batu di negara sendiri kot. 
 
 
 
 Semoga segalanya di permudahkan. Amin 



0 Kritikan: