BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Dec 30, 2013

2013 melabuhkan tirai.

Sedar atau tidak 
2013 sudahpun berada di penghujungnya 
bagaimanakah hari hari anda di tahun 2013 ?
semoga semua di tepati. 

Bagi aku 2013 terlalu banyak kenangan dan pengalaman untuk keluarga kami 
tapi itu semua di lalui dengan rela dan redho. 

Bermula di bulan April 2013
papa di diagnos oleh Sirosis hati stage 4 
6 bulan target di beri. 
Tapi kami xjemu2 untuk terus berusaha dari segi sains dan agama 
zahir dan batiniah untuk kesihatan papa seperti biasa 
kami masih perlu papa untuk terus menjadi bapa kami. 


Tapi setiap bulan prestasi papa merundum juga 
tanda-tanda semakin jelas 
dan sejak itu kami sentiasa takut untuk hadapi hari2 mendatang 
Aku di rantau tidak senang hati.. xkeruan hidup. 
Kalu boleh memng aku nak dekat dengan papa.. tapi apakan daya. 
Nasib xsebelahi aku. 


Jun/Julai 2013 
papa banyak kali sangat duk sebut2 kami sekeluarga 
mungkin rindu 
atau lebih tepat tahu akan aturan untuk hidupnya.
aku lepaskan hubby n QK ke Malaysia beberapa minggu untuk capati hajat papa. 
dan aku gagahi juga pulang ke Malaysia untuk beberapa hari 
demi dia.. demi bertemu papa 
dan itulah kali terakhir aku membelai dia sebagai seorang anak 
aku sempat menjaga dia walau sekejap.. tidak puas ! 
itula kali terakhir juga dia memeluk ku mengusap belakangku 
dan berpesan "kau anak yang baik.. jagalah anak-anak dan suami kau baik-baik"
Ya Allah betapa aku xkan pernah lupa ungkapan yang terakhir di telinga ku pesanan dari seorang bapa.. xkan pernah lupa !!


5 Oktober 2013
Ramalan doktor tepat
tapi takdir Allah itu lagi Esa 
kami redho 
aku redho walau aku lah hanya seorang anak yang tidak dapat mengucupnya sebelum dia di kapankan. 
Betapa aku rugi menjadi seorang anak kan ?
Tapi orang yang redho akan takdirnya lebih di muliakan. 
Titipan doa sentiasa ada untuk pengerat kasih anak dan bapa. 
Itu sebab aku selalu ingt papa selalu ada.. 
Padahal aku terlalu merindukan dia.. sangat. 
Al Fatihah 


Selepas pemergian papa 
mama semakin hari semakin uzur 
 sebab terlalu mengingatkan papa kesihatan dia juga terabai 
Itu menambahkan kesedihan kami adik beradik 

Selain dari itu.. tiada apa yang menarik lagi 
selain dari terus hidup untuk insan insan tersayang yang lain. 
Aku bahagia masih punya mama, ibu mertua 
suami dan anak-anak 
adik beradik yang memahami 
saudara mara yang mengambil tahu 
dan sahabat handai yang sangat prihatin 
Syukur dengan semua itu 


2013 tetap berlalu meninggalkan 
1001 macam nostalgia dan kenangan 
tetap abadi kerana ada tarikh penting yang perlu di kenang hingga akhirnya 
2014 tetap menjelma 
dan hanya berdoa dan berusaha supanya 2014 lebih baik, lebih indah, lebih bermakna 
dari tahun-tahun sebelumnya. 


 
 
Selamat tinggal kenangan 
 -2013- 


 

0 Kritikan: