BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Aug 2, 2013

Balik Kampung

Ohhhhhooo balik kampung 
hati girang !!!
Seronok nya balik kampung di hari raya 
Walaupun meredah jem tapi ttp girang 
yeke ? 
Emuahahhahaha aku kalu jem musti tension.. tambah lagi bawa anak kecik puasa lak tu.. 
no no no. 
itu sebab kalu turn perak aku sanggup amik cuti awal balik kg awal dan balik semula ke KL pun awal.. tidak sekali berjemaah jem pada waktu waktu kemuncak itu.. 
xsanggup weh kencing dalam kereta 12jam sangkut jem nak ke taiping nun. Coi coi !!
So kalu lah raya tahun ini aku di Malaysia nun, hari ni sure  last day kerja.. tapi depends juga, kdg hubby xdpt cuti awal.. mebi isnin petang kami dah ke Taiping. Verangan je la..
Tahun ni turn belah sana.. tapi apakan daya hanya mampu sampaikan salam "dari perantauan" jela.. 
Tapi ok juga, kira burn.. so next year kalu dapat balik Msia my kg turn. ahaksssss
bijak bijak. 

Kalu balik ke kg aku, xjem sangat.. sbb jalan kg kan. tapi kena kereta banyak sakit juga sbb xleh nak potong2.. xpe berhati-hati di jalan raya.. biar lambat asal selamat.. mihmih motif belah kg aku sabar sabar, belah utara nun coi coi !! 
hahhahaha saje je weh. balik mana pun tetap beraya dengan keluarga kan.. 


Uolss yang dapat beraya bersama keluarga tu, xkira la turn family sndri or family mertua
hargailah.. kerana saat-saat itu sangat beharga.. 
kami sangat merindui suasana itu.. 
rasanya dah bertahun aku xrasa nikmat raya. 
tahun lepas berpeluang di Malaysia, tp x juga merasai feel raya itu sebab berpantang.. 
Azam raya : tahun depan WAJIB raya di Malaysia.. Insyaallah. 


Teingat pulak time2 begini tahun lepas. 
5 hari sebelum raya p check up sbb nak balik raya kan. 
Tapi malangnya doc xbg sbb katanya masa telah tiba. 
terus hilang mood raya. 
Ternyata Tihani mmg nak di bayar zakat dari tahun lepas.. 
27 Ramadhan Qaira Tihani terbit di bumi Allah ini. 
Syukur semua selamat, walau tidak dpt nikmati hari raya.. 
Masa tu, aku gumbira tp dalam hati aku sedih sangattttt.. terasa juga nak marah kenapa lah adik kuar cepat sgt xbagi can lansung mama nak raya tau. 
xdapat makan, berkain batik.. huhuhu.. 
tapi tahun ni dapat beraya bersama 4 beranak kami.. 
walaupun di rantau 
 xdapat merasa manis nya raya itu, tapi tetap syukur masih di bumi ini dengan sihat dan gumbira nya. 


Selamat hari raya
kepada semua yang mengenali diri ini.. 
Ku susun sepuluh jari, memohon kemaafan di atas segala keterlanjuran kata.. 
Berhati-hati di jalan raya.. dan hargailah setiap detik gembira anda di tanahair sana. 
Selamat Hari Raya
Maaf Zahir Batin 

dari kami sekeluarga 
SM + MS & QK + QT 
Yangon, Myanmar 





0 Kritikan: