BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Feb 8, 2013

Solid Food for Tihani

Yeay, Tihani dah nak start solid food 
mama terover excited pulak. yela dulu zaman QK bodoh xde ilmu byk sgt, suma pun main beli je yang instant. bukan xbagus tapi kureng bagus kot. 
tapi xde lah suma2 pun aku bg instant sbb dulu aku rajin juga buatkan bubur tuk QK hari2 hntr rumah baby sitter oke. cuma kaedah nya mungkin berlainan skit skang.
so skang dah pandai skit leh prepare food sndri.
walaupun minggu ni Tihani belum cukup 6 bulan
lagi 6 hari baru cukup 6 bulan, tapi aku ok je nak bg skang. 
1 minggu beza xada apa sgt kot. 
aku bukan terus nak bagi nasi just nak start ngan mild. for tester. gitu. 
lagipun dia meragam skit 2 3 hari ni. 
xmo susu formula pulak. nak EBM mama je. 
walhal sehari aku hanya bole supply 2-3 botol je, kalu dah hbs di topap ngan FM 
sehari Tihani minum dalam 5 botol 
so tadi papa btau, adik xmo minum FM, bila sumbat nangis2 
EBM menjelang tghhari mmg dah hbs, ala sian anak mama. hari ni cabut awal skit alasan kukuh nak bg anak susu ! sila paham ok. hehhehe 
So di sebabkan faktor seperti berikut aku nak start bagi Tihani solid food esok. bagi dia kenyang skit so EBM mama cukup xperlu topap FM dah. anak mama sihat duit mama jimat. gitu gitu. 
tapi buat masa ni try sekali sehari je dulu. after a week dua kali pulak. 
Kita start ngan puree !! yeay. 
aku dah google info dan resepi, insyaallah nak cari pear dulu untuk esok. then nak try buat stok tuk 4 hari which is guna rules 4 by 4. 
each menu for 4 days. gitu. 
 mula pear, then potato, apple, pisang 
ohhh macam2 lah. Excited pulak mama. 
moga2 mama rajin buat yang terbaik untuk kamu Tihani. 




To be fair, nak citer juga pasal Qaireena kat sini. 
si kakak pulak seminggu dua ni, hok olohhh susah gila nak makan. 
hari tu suspek cacing byk, so dah bagi mkn zentel pun xmo mkn juga
malah lagi teruk. nasi mmg bo layan lansung ! 
tiba2 dia jadi kemaruk maggi pulak. aku mmg xgemar anak-anak kuat mkn maggi. sesekali ok fine. 
ni siap dia nak ratah maggi gitu je. doiiiiii xbole lah anak. 
xbagus. 
kalu goreng mee or spaghethi ok nak juga makan. 
hari ni buat sup ayam hrp2 dia mahu mkn. 


Yang kakak xmo makan 
yang adik nampak orang makan duk kumat kamit mulut dia. 
Anak oh anak 


 


2 Kritikan:

bee2312 said...

nanti shaklee sampai mesti susu u meriah balik...i pun mcm rasa nk bg pisang kat iskandar ni. sbb mlm2 dia syik resah gelisah jer

smms said...

can give dah. aku dah strt seminggu. alhamdulillah tihani ok. tp mmg malam 3 4 hari ni dia resah gelisah sgt.