BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jul 19, 2012

All in my Head

Aku bukan serabut, tapi cuma banyak berpikir kot 
kadang kala faktor orang sekeliling pun buat kita serabut tuk lebih berpikir dari biasa kan 
ayat paling mudah "susah hati" kot. 


Pertama-tama bila org ckp perut dah besar leh ke naik flight?
yes mmg mengandung QK dulu perut aku mmg besar pun. 9 bulan tu dah cum nak pecah. 
kadang2 aku terpikir gak eh tiba2 MAS xbagi naik pulak sbb perut besar sgt tkt anak aku dpt jadi "anak angkat MAS". kalau lah begitu, aku refer to the website yang kata pregnant lady bole fly until 35 weeks. time aku fly i am 34 weeks. but still aku akan bawa GL from doc yang menunjukkan my kondisi adalah baik, Insyaallah. 


Kedua : persediaan nak sambut baby adalah zero !!
risau juga, nanti dah sampai msia moga di sihatkan dan dipermudahkan tuk aku settlekan barang2 mama dan baby. siap pack letak dlm car boot dah lega rasa hati. baru la leh shop barang2 lain a.k.a baju raya bagai. 



Ketiga : baby breech. ada la terbaca 2 3 entry kengkawan yang saing-saing mengandung lebih kurang dekat2 EDD nya, baby mereka breech. aku pun rasa tempias risau tu okeh. sbb when my kandungan is 26 weeks kan my baby also breech but after check 30 weeks hari tu bb back to normal dah. now dah 32 weeks hrp baby dalam keadaan yang sepatutnya. hari2 berdoa semoga semua dalam keadaan baik. risau sungguh hati ini !!



Faktor lain Bila baby akan keluar ?
actually bila terlalu banyak pikir stress juga, jadi tuk kurangkan bebanan otak dari pikir byk2 maka aku gugurkan masalah ini dan berserah pada yang maha Esa saja. 
take it easy. Tuhan dah aturkan perjalanan yang baik untuk setiap hambanya. 
isu nya adalah, bila hari raya tu aku adalah di ambang 38 weeks. ada orang 38 weeks dah bersalin wooooo. 36 weeks adalah waktu matang untuk melahirkan. 
persoalan nya masih bole ke at 38 weeks dah sarat gitu aku balik kg makan rendang lemang dan jalan berhari raya ? So, aku dah tekad serahkan sj pada yang pakar, which mean aku akan minta advice doctor b4 proceed tuk balik kg dan sebagainya. 
ko nak bersalin dalam kereta meredah jem di lebuhraya utara-selatan tu ? minta di jauhkan !! 
tapi i delivered QK is 39 weeks. harap2 baby ni keluar pun on 39 weeks juga atlist kami dapat menikmati suasana raya di kampung 2 3 hari pun cukup la. lepas tu mama akn back to KL berehat dan ready to deliver. Amin. 


Last question untuk diri sendiri, nak berpantang di mana ?
plan asal nak pantang di Rompin rumah my mom. tapi lately dia xbrapa sht nak jaga org pantang cum xsyiok pulak kan. 
MIL pun offer pantang ngan dia di Taiping, bila pikir2 mmg segan tp in some part MIL buat i rasa hilang segan. she so sempoi. tapi xbtau my mom lagi tkt dia kecik hati pulak. arhhhhhhh very the confius lah. see how lah nnti. 
 


Sekarang cuma mampu berdoa semoga segala perjalanan di permudahkan dari segi segalanya. Amin 



 
 
 

0 Kritikan: