BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jan 9, 2012

Buah cinta kedua = SM + MS.

Pertama-tama sekali panjatkan kesyukuran pada Ilahi 
kerana ini rezekiNya 
Alhamdulillah 



Aku sepatutnya period 27/11
tapi xkunjung tiba juga 
biasanya lewat sehari itu biasa tapi mmg selalunya akn punctual 
seminggu sebelum tu dah mula rasa lain macam 
sakit-sakit pinggang 
kerap kencing 
dan buah dada membengkak skit
perut tu buncit xseperti biasa 
xmakan pun still buncit ketara 
biasa nya bila xmakan akan kempis kejap 
i was said to hubby "i rasa i pregnant la"
hubby senyum-senyum kambing ja 

28 Disember 2011
Hati xsabar juga 
walaupun lewat sehari
petang tu aku ke farmasi beli alat tu untuk mengetest 
dalam hati xkesah 
if ada syukur 
if xde ada masa lagi tuk mencuba 
tapi hati gedik2 nak tahu cepat 
supaya aku bole berhati-hati dan hentikan aktiviti lasak aku masa tu 
sbb minggu tu aku dah mula berjogging !
tapi Alhamdulillah dah mmg rezeki tuk kami 
2 line !! 
walaupun samar tapi masih nampak kan 
lepas aku check petang tu 
senyum sendri, terus keluar bilik air nak ambil kamera 
keluar-keluar nasib xbaik hubs ada dalam bilik tukar baju 
ngok aku kelam kabut dia tanya "nape sayang"
aku senyum-senyum ja 
dia masuk toilet nak cuci muka terus ternampak 
"sayang mengandung!"
aku senyum lagi 
cup sebiji kucupan dari suami tercinta "TQ sayang"
time tu tiba2 rasa malu pulak 
fell 1st preggy dan 2nd preggy lain eh . hehehehehehe 
lepas tu kami solat sesama 
tanda syukur kepadaNya 
malam tu masing-masing xbole tidur sampai ke pagi !
gumbira + macam-macam rasa 


29 Disember 2011
Di sebabkan aku akan fly ke Malaysia pada 1 Jan nanti 
so aku decide tuk jumpa doc tuk minta advice 
maklumla di awal-awal ni takut juga kan 
1st time scan mmg xnampak apa apa 
doc said "too early"
ok fine janji kami bole fly back sekejap 
tapi kena byk rest dan no heavy-heavy 


Alhamdulillah kami selamat sampai di Malaysia 


5 January 2012
aku check di KBMC (Kg Baru Medical Center) 
which is tmpt deliver QK dulu 
dan tuk 2nd ni pun mmg plan nak deliver kat situ 
so harus buat check up sebelum balik ke Yangon semula 
dan booking doctor
kali ni scan nampak ! 
its too small  
baru 13.5mm = 5 weeks 
dan doc said semua nya normal 



9 January 2012
now i am 6 weeks prengnant 
dan berharap segalanya berjalan dengan lancar 




Waiting for 5 September 2012 for new comer in our lovely family !



 

8 Kritikan:

The Fabulous Mommy to myDouble A! said...

tahniah sri!
its in september. apa kata make it a same date to adam. on 21st :D

nqr said...

apesal aku baca smbil bergenang air mata nih? hehehe.. tahniah babe! qk akan jadik kakak!!

smms said...

tq azzah mama adam. its in sept but sama ngan adam lmbt sgt kot i expected early mebi nak cacth 31 ogos ! merdeka baby ! u bila lagi adam dah big dah ! hehhehe

qist : ko bergenang air mata sebab ingt kesah lalu time ko dulu kot. tq beb ! ye qk akn jadi kakak. tapi skang very noty budak tu. x tahan !

Fuzzypeach said...

Congrats Sri :)

smms said...

tq kak masz

Zara said...

congrats :D

Kak Jejars said...

CONGRATS SRI (Excited punya pasal terguna huruf besar hihihi)

Jaga kesihatan , jaga makan semua ok.. take care sri ^_^

smms said...

tq kak zara

kak annie : ya tq. hehhe jgn mkn suma tu apa ? tp duk sini susah nak dpt mkn suma kot kan. huhuhu