BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Nov 30, 2011

Kisah Dia

Aku tahulah di TV3 tengah hangat di pasaran tentang cerita "KISAH DHIA" tu kan 
tapi aku bukan nak ulas citer tu 
xnengok pun ! xde masa terluang macam dulu2. uhhhhhh 
aku nak citer tentang dia 
jejaka pujaan hati 
bernama SUAMI 
berani okeh. sebab ?
u  xbaca blog i kan yang 
if u nak p access internet pun pasti bukan hari ni kan 
sbb xde dalam schedule u pun. uhuk 
okeh okeh if u baca pun i abadikan yang baik2 je untuk u.promise. 
1st of all 
mmg i bersyukur bersuamikan u 
mmg betul jodoh Allah kan 
Amin. 
bak kata orang sehati sejiwa 
sebab masa kita main bowling hari tu 
u longkang i pun longkang time kita sama.sama baling tu kan 
u jatuh 1 pin i pun jatuh 1 pin 
bersorak dorang lihat drama kita kan. huhuhu mmg sehati sejiwa lah. 


laki i untuk i laki u untuk u lah 
so xpayah banding banding laki sape paling hebat 
eh statement gitu pulak. 
yela aku bukan nak buat perbandingan or pertandingan kat sini 
laki sape paling gagah. 
okeh sila mengerti 



Setahun lepas aku hidup long distance suami istri 
seksa okeh 
now lega jiwa raga. Alhamdulillah 
baru rasa berseri-seri je rumah tu 
sebab dulu xde orang nak betul lampu-lampu yang selalu je xmenyala 
so now rumah i dah bergemerlapan  lip lap lip lap lampu 
xde dah duduk dalam kesuraman 
dulu rosak skit skit pun dah kena panggil orang tuk repair 
now jimat duit dah ada orang tuk repair FOC 
aku ingat lagi masa ada konflik air pam jamban tu pressure tersumbat 
jenuh panggil orang buat kena ganti itu la ini la 
rupanya lepas laki aku cuci sebab pasir yang buat tersumbat terus okeh je 
nyaman je nak pam sekarang ni 
TQ ayang !
dulu tangki air rumah tu aku panggil orang cuci seminggu 2 kali 
sebab berpasir 
selalu mandi air pasir 
maklumla air dalam tanah
tapi kekadang orang tu dtg cuci seminggu sekali 
sekali cuci bayar 2000kyats = rm7 
so now lelaki gagah perkasa i cuci sendiri 
jimat duit 
duit tu bole i belanja u makan kat luar kan yang. 
 itu pun ada sebab kenapa u cuci sendri 
sebab u alahan dengan air yang kotor dan berpasir sampai sakit. hehehhe sian hubs i. 


Tapi ada 1 perkara hubs i xsuka buat 
Cooking!
yeahaa dah tentu tentu kije istri kan buat pe dia nak sibuk2 tuk nak rajin sgt masak kan 
itu aku kena trima la 
if hubs hubs uols buat surprise dalam kategori masak memasak tapi laki i idok 
banyak lagi surprise lain katanya. 
fair n square kot 
suami tugas di luar 
istri di dapur 
tapi kadang kadang kita ni nak juga merasa rehat dari memasak kan 
tapi dia balas balik nak rehat jom makan luar. 
ngeh ngeh. tapi if aku sakit mmg dia akan mask la kot kan. tp so far xde la sampai sakit xleh bgn. 
dalam pantang dulu ada my mom tuk handle bab masak. masak ni. 
tapi is ok for me sbb time setahun kami berjauhan tu sedih je bile dengar dia kata masak nasi goreng makan tuk bfast ke dinner. xsentap hati seorang istri. 
eh tapi time dia duk sorang tu dia rajin masak tau. kadang kadang tanya cmne nak msak itu ini. 
kesian. xpe i paham. 
tai yang i sentap skit bila i masak u komen 
huhhhh mmg mencabar 
ada sekali tu aku buat kek dia cakap "eh macam kuih bengkang" 
tahu ke uols kuih bengkang x tahu sila google sekarang 
ada ke kek jadi kuih bengkang. sentap mak tau. 
tapi xpe kritikan membina. 
sekali tu 
aku buat mee kari 
dia kata nape kuih kuning macam xmacam kari pun !
xsedap ckp je la xsedap kan. xpayah tanya kenapa itu kenapa ini. 
huhuhuhu i ni dah la baru nak try itu dan ini 
lepas tu aku berusaha tuk jadikan kari betul2 sedap. 
lepas tu terbaru ni dia tanya kenapa sambal sayang hitam ?
eh i letak kicap la macam mak u masak 
i tiru mak u okeh. bukan tiru mamak !
hehheheh. xpe aku terima je kritikan tu. tapi esok tu sentap xmo masak 
dengan alasan u nak makan u masak la. hehehhehehe. 
tapi aku xkesah lepas kena kritik kita try lagi supaya masakan menjadi idaman si dia hingga menjilat jari. tunggu lahhhh. 



Tapi bab jaga anak no prob 
if i x sht bangun bangun dah pagi tu kira orait la kan 
bila bangun tanya brapa kali anak minum susu? 
3. ha 3 kali tapi aku mmg xsdr lansung 
tapi time dia xsedar lansung pun ada jugak 
give n take la kan 
baru hidup harmoni. kan kan kan 



I LAP U AYANG !!



0 Kritikan: