BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Nov 13, 2014

Membebel lagi.

Hoii hoiii penat nyaaa.. 
Aku ni xkan berhenti kot nak membebel pasal kerja rumah kan. 
sila jangan bosan ya. 
kalu bosan juga .. anda tahu mana nak close kan ?


Aku tengah cari quality life skang ni. Masih mencuba nak stablikan emosi dengan keadaan rumah.
xdela kecoh sangat nak bersih je.. xmampu dah badan ni rasa. 
hari hari aku basuh baju.. aku tahu bukan aku sorang je.. 
tapi sukatilah kalu aku nak citer kan... huk 
hari hari basuh baju so hari hari lah kena lipat baju 
hari ni baju duk rumah, esok baju kerja, lusa eh baju budak dah terkeluar bakul
aku selalu basuh baju time lunch balik amik QK sekolah tu.. 
hargai sungguh aku dapat 1 jam tu. 
campak baju dlm mesin balik kerja 530 kang laju laju sidai.. 
percaya x.. aku sampai je rumah petang sebelum kul 6 dalam 545 gitu.. buka pintu letak handbeg cepat2 sidai baju.. delay skit amik anak  sidai baju dulu.. sebab kang amik anak t mcm2 ragam budak2 dah xleh sidai dah.. boleh la.. tapi lambat skit la.. so aku kan xsuka buang masa. 
alaa sekejap je pun 5-10minit je. 
kadang tu sempat ok..panas kuali goreng ikan.. lps tu tinggal amik anak.. 
Ada sekali tu sampai rumah awal siap menumis sambal sambil pakai tudung okeyy...kang buka tudung kantoi lak mak eh dah siap masak.. hahhahaha. mujur anak sekangkang kera je duk. Syukur. 


Baju 1 hal.. rambut ni lagi banyak hal.. rasa cm nak botak kepala je.. sng rambut xberjujuran dalam rumah.. gila hoiii sakit mata ahkak ni ha.. 
dah sapu nak sapu lagi dan lagi.. 
dah sapu lps tu nak mop.. kat mop ada rambut hoii. 
cmne lahh uolss kemas rumah kan.. cer share ngan ahkak skit. 
belum citer mainan anak sana sini.. dorang dah main xjerit suh kemas kang xkemas. 
eh tapi ada 1 hari tu.. aku masuk bilik awal xsht kot. lps tu aku bebel suh QK kms luar tu dia dah main sepah sepah kertas bagai. Sekali tu aku pandang je dia keluar masuk keluar masuk.. kemas kusyen susun elok2.. sampah kecik2 pun dia kutip.. lps tu siap ajak papa lap so fa yang tompok2.. maklumla so fa putih kalu kotor mmg nampak lah. Kalu datang rajin bukan main lagi.. kalau malas jerit dengar 1 taman pun xmo buat. Alahai anak !!


Haaa ni nak bebel pasal laki pulak. 
2 hari lepas dia demam.. ok la dah makan ubat. batuk kong keng kong keng tapi ubat batuk xmakan.. makan ubt demam je.. okla fine awak yang batuk bukan saya kan. Kejam x ?
Then semalam petang balik je kerja aku tengah nak basuh baju dan dan tu suh urut belakang dia sakit katanya.. aku pun urut la ala kadar sbb kerja belambak lagi nak buat ni.. kejam x ? hahhahha 
lps tu lsp magrib dia aduh aduh.. nak p mengurut katnaya. p lah janji sihat. 
kul 1130malam baru balik. 
aku xtanya la dia ok ke x.. sbb mata ngantuk sangat. 
Kul 3 aku nampak 1 lembaga duduk diam je kat sebelah.. Lor kenapa yang ? sakit ke ?
haaa hamek ko sakit denyut2 katanya kat belakang bahagian belikat bahu tu. sudah apa hal lak ni kan. aku pun amik ubat tahan sakit bagi makan. amik minyak halia urut lah dengan hati yang ikhlas.. kul 3 pagi tu okeh !! ahahhaha... sambil urut baca  baca skit. aku xleh kalu laki sakit ni.. nanti jantung aku debor je.. lps tu panik. dia yang sakit aku yang xleh tido.. yela laki kan orang yang paling rapat selepas ibu bapa. cubit peha kanan peha kiri terasa katanya. 
lps tu kul 4 aku ngok dia dah lena.. xsakit dah tu kot.. kul 6 lbh kejut aku tanya nak p klinik tak ? dia cakap dah ok.. xyah p.. haikk dah baik ? dia kata "sayang urut mkn ubt dah ok skit "
hahha terus dalam hati tangan isteri itu mikjizat tau ... hahaha poyo sangat aku ni. 


Ok bai. Kalu sakit sila p jumpa doktor ya 





0 Kritikan: