BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sep 17, 2014

Percubaan pertama hantar Tihani ke baby sitter.

Dugaan sangat 
Aku selalu doa semoga tuhan permudahkan urusan-urusan aku sebegini 
aku ni nampak je kasar tapi hati tu xtertahan kalu soal anak 
tapi semua mak mak gitu kan.. 200% betul. 

Maid balik sabtu ni 
tapi minggu ni mmg dah plan nak try hantar ke baby sitter tu 
nak bagi serasi 
nak bagi biasa 


Malam tadi sayu je hati siap2 kan barang nak hantar ke rumah baby sitter tu 
dah lama xbuat cmtu kan 
4 tahun sudah.. lama sangat dah. 
selama ni p kerja tinggal je anak
dan selalu nya musti dorang tido lagi 
pagi tadi kejut2 adik xde nak bangun lak 
tukarkan diapers dia buka mata then tido balik 
so aku dukung jela bawa ke rumah depan. 
letak je atas toto 
buka mata 
aku tepuk2 kot2 nak dia tido balik
tapi budak2 kan dari bau rumah pun boleh cam dah 
dia cakap 'nak papa' 
'papa work sayang, adik duk rumah anty ya'
dia diam je mata pandang keliling.. cuba absorb barangkali 
aku bangun je muka dia cembeng terus nangis dengan kuat. 
Aku keluar, anty tutup pintu lagi kuat nangis. 
Tapi gagahkan juga la hati ni.. 


Sampai ke bawah la dgr dia nangis 
sentap jiwa raga. sambil bawa kereta sambil kesedihan si mama ni. 
sampai ofis aku text pengasuh.. masih nangis lagi.. sbb maid boleh dgr dari rumah.. nama pun depan rumah je kan. 
kul 9 aku suh kejut kakak mandi p depan tu cepat temankan adik. 
Maid cakap anty tu buka je pintu adik Tihani tolak pintu tu "nak balik nak balik"
ohmaii... dah ketar lutut aku mendengarnya.. 
tapi kakak masuk je rumah.. diammm.. 
lega skit. 
Kul 945 tadi aku tanya xde dgr adik nangis dah. 
Ada kakak sure dia ok kan. 
Harap2 adik dapat sesuaikan diri.. 
kita xde pilihan dah sayang. Semoga adik strong 


Tapi ada dialog sweet dari adik malam tadi 

Mama : Adik, mama work, papa work, kakak school, kak waimar balik. Adik tinggal dengan sape ?
Adik Tihani : ANTY !!!
Mama : pandaiii.... adik nangis tak ?
Adik Tihani : NANGIS !!! 
Mama : alaaaaaaaaaaaa jangan lah. 
Adik Tihani : gelak besar. 


Dan akhirnya mmg nangis lah dia.. tapi budak2 xbiasa mmg begitu kan. 
Take times. 





0 Kritikan: