BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sep 24, 2014

Membebel.

Harini mood nak membebel 
uolss sila la dengar ya 

Maklumlah baru nak biasakan diri dengan dunia sebenar
Aku jadi mcm pelik kenapa byk sgt kerja rumah kena buat kan 
poyo eh bunyinya ?
4 tahun je kot.. tp rasa cm lama nya heavan... kah kah kah 

Terus cm teringat, dulu b4 posting semua aku urus sndiri sampai QK 10 bulan juga.. siap balik tghari time lunch tu sempat la take a nap. 
sekarang? nak duduk pun xsempat ok. Duduk untuk makan je.. 10 minit sambil borak2 ngan QK. 
Lepas tu hamek kau.. mcm lipas kudung mak eh buat kerja. 
Tiba2 rasa kagum dengan ibu-ibu di luar sana anak ramai nak urus semua. Clap clap clap. 
Aku anak baru dua laki baur sorang.. ehhh 
rumah sekangkang kera je.. tp mcm rumah banglow anak 5 je. 
Moral nya.. aku kena slow down mood aku.. prinsip aku.. xyah la nak bersih2 sangat kot.. ada masa ada tenaga baru pulun buat kerja.. tapi xbolehhhhhhhhh juga. hahhahhah nasib badan lah. 


Habuk tebal leh tepek kat pipi wehhh duduk kondo ni.. Ehh duk rumah tinggi ni. 
aku paling rimas rambut.. simen putih nampak je rambut bersepah. 
hari hari lah nak kena sapu. 
nak kena beli vacuum lah sng skit kan. 
baju lak hari2 kot kena basuh.. aku mcm ehhh byk benor baju bajan kami. 
baju kerja aku mmg rendam basuh tgn.. hrtu spin ada habuk2 lekat kat baju tu.. geram pulak.. 
kalu xspin sidai kang air menjejeh jee. so aku sudah pandai.. dah basuh sidai dlm bilik air dulu.. esok tu baru sidai kat tempai ampaian. 


Ingat xde maid leh skip masak.. tapi nan adoo.. sbb anak2 tgh membesar dan demand ayam ayam ayam je. so kena la juga memasak.. xpe i kan supermom. 

Hari ni lak baby sitter demam so terpaksa la mak pak yang cuti haf day jaga anak. 


ook sekian, bebelan hari ni. 







0 Kritikan: