BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Feb 1, 2012

Perubahan jadual

Lately pengurusan masa agak kucar kacir skit 
mana dengan nak stabilkan hormon bdn yang xtentu hala 
mana nak urus masa supaya semua teratur 
now hubs ada buat kerja kecil-kecilan 
so jadual harus bertukar ikut kesesuaian 
pagi-pagi hubs akan hntr aku ke ofis jam 8am 
if terlajak lambat pun sbb nak tunggu anak dara kami bersiap untuk ikut sekali 
bila bangun tu sanggup xbercakap kami sbb xmo dia terjaga 
if terjaga 
terus jerit-jerit "nak ikut nak ikut" 
bukan xbole bawa tapi xmo biasakan bgn xmandi mulut selekeh bawa naik kereta 
so kdg2 dia bgn awal dari kami dia dah siap2 berak pepagi sekali dengan mandi then baru dpt ikut 
pasal masak, ikut jenis masakan 
kekadang aku prefer masak malam if masakan tu lambat masak 
if simple dimple aku masak pagi
skang bfast yang ringan-ringan je 
roti, biskut, cekodok, karipap frozen 
itu je la yang mampu di buat 
sebab nak bgn awal cum dulu tu alahai susah nya 
mana taknya tiap2 malam bgn sebab cirit birit 
dah cir bir perut lapar pulak
makan kismis 11 biji baru bole tidur semula 
malam tadi hubs tanya
"sayang lapar nak ayang buat nasi goreng"
hamboiiiiii baikkknya punya perli eh! 



Lepas hubs hantar aku ke ofis dia balik sarapan dan siap-siapkan QK 
bagi bfast dan plan apa menu lunch tuk QK 
supaya kakak leh siap-siapkan nanti 
if aku masak makanan yang mmg QK bole makan sng cerita 
klau aku msk main dish 1 je 
biasa hubs akn masak sayur or 1 lagi lauk tambahan 
jam 11 terpacak kat guard hantar lunch box tuk aku 
TQ hubs 
then zass dia ke ofis dia 
balik ikut time aku kdg aku dpt balik awal bila bos outstation 
uhhhh time tu rs nikmat gila sampai umah jam 430pm bole rehat-rehat kan bdn skit 
if bos ada jam 6pm baru sampai 
dah lewat okeh 
balik nak solat mandi 
then kena turun tuk nengok apa juadah tuk dinner plak 
if lauk byk lagi ok la 
if xde lauk kena pk lak apa menu nya 
tiba-tiba rasa kan best kalau aku serah tugas memasak pada maid sng order je 
tp belum bersedia lak tuk itu. uhhhhh 
lepas dinner kami lepak je rehat-rehat nonton tv sambil layan karenah QK 
hari-hari ada je lawak dia nak show kat kami 
jam 9pm aku dah rasa gelisah nak naik ats tuk rehatkan bdn 
sakit pinggang wokkkk 
baring kat so far tu keras ! hehehehhe 
bila dpt baring sedapnya xterkira 
biasanya jam 1000 QK n papa akan masuk tuk tidur 
time tu berjaga pulak kena layan karenah dia sementara nak dapat tune tidur 
uishhhh nak tidur ada style lak 
kejap kang gatal kaki lah 
tangan lah 
nak pakai stokin la 
bila nak susu kejap nak mama buat 
lps tu tukar pulak nak papa buat 
jenuh la mak pak ni berlakon macam2 
bila anak dah tidur baru lah kami dpt tidur dengan nyenyaknya 



tiba-tiba rasa bersyukur kerana hubs banyak membantu 
syukur. 




0 Kritikan: