BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Feb 14, 2012

Berpantang

For gomen servant 
heavan gilak dapat cuti 3 bulan 
cuti berbayar pulak tu. Alhamdulillah 
Insyaallah aku akan pulang ke Malaysia for deliver nanti 
lebih terjamin kot 
xsanggup lah bersalin dan berpantang di sini sebatang kara 
sape nak jaga den ?
hubby xde experience for that 
yes he so manja tau 
time 1st baby dulu suma my mom uruskan 
dia cuma peluk2 dan cium2 anak ja. hehehehhehe 
so bila dah nak dapat 2nd ni i tanya dia 
"yang sape nak jaga i pantang nanti? mama x sht cum dulu"
"nanti ayang suruh mak jaga" 
huhuhuhu mak sndri dengan mak mertua tetaplah xsama kan walaupun mak mertua adalah sebaik-baiknya 
but if no choice i terpaksa rela la 

 
sebab bagi aku dalam pantang perasaan kita lebih fragile 
suma nak cpt tersentap 
aku byk kali gak nangis time pantang dulu
kena mrh ngan mama skit pun aku nangis 
tu pun sbb kedegilan sndri bukan pasal apa !
tapi tetap nak mengadu segalanya pada ibu tu jugak kan 


aku rasa hari berpantang adalah hari rehat 
sbb aku rasainya 
terus skang rasa sangat menghargai mama kerana buat semua tuk aku time tu 
terima kasih mama !
time anak tidur aku pun sama tidur 
time makan semua sudah tersedia 
bila boring layan tv sampai lebam 
uhh seronok itu hadiah untuk kita yang sudah berjuang untuk melahirkan 
Allah maha adil 


Tapi kan orang sekarang berpantang sangat la moden 
pakai lengan pendek tanpa sweater 
no stokin no slipar 
duk dalam aircond 24 hours 
belum 44 hari dah bole keluar ke tesco, JJ bagai 
lagi syiok dalam pantang leh p kenduri kahwin. hewhewhew
ohh so best !!!!
dapat mama den xdapek la sumo tu oiiiiii 
kami buat aqiqah Qk dulu aku dalam hari ke 40 pun tetap xbole keluar rumah lansung 
intip-intip dari tingkap je la. huhuhuhu
44 hari berpantang duduk di dalam rumah diam-diam 
itu pun extra satu hari 
hari ke 46 baru leh keluar 
24 jam berstokin n berslipar 
masuk bilik air je bole buka stokin 
malam-malam dia check aku ngelat bengkung ke tidak 
ayat dia sempoi je 
"kau xdgr ckp, mama balik lah"
hahahhaha haruslah kena mendengar cakap kalau xmahu di tinggalkan 
panas ke hujan ke lengan panjang itu wajib !
tapi kadang aku ngelat juga xtahan panas wehhhh 
guna kipas pun paling slow tu pun xbole hala setempat 
semua itu beralasan 
untuk kebaikan aku katanya 
tapi aku ttp x kurus kan ?
itu xbole salahkan mama kerana lepas pantang aku kurus 
lepas 4 bulan baru berat naik mendadak. damn it xde rezeki nak kurus. 


Tapi bab makan mama aku rare skit 
xde la terseksa sangat tekak aku ni 
awal 2 minggu mmg kena ikut la 
makan lada hitam banyak 
ikan bilis 
rebus-rebus 
dah lepas 2 minggu mak aku offer ayam 
omg. betul ke bole ni ma ????
terus hari2 nak ayam KFC. hahahahha 
konsep nya if try makan ayam xrasa gatal bole je 
rendang ayam pun bole sental !!
tapi ada orang lagi hebat 
hari ketiga dah makan nasi tomato + ayam masak merah 
kekaguman aku 
bab makan ni aku selalu cedok ilmu dari kak long aku 
sbb suami dia adik beradik 15 orang 
setiap tahun mak mertua dia jaga orang berpantang 
so actually xde la susah sgt soal permakanan dalam tempoh berpantang 
cuma minggu pertama tu kena berjaga-jaga lebih skit la sementara jahitan nak kering 
time aku pantang tu abg ipar beli goreng pisang 
aku ni duk terliur pandang 
tiba2 dia ckp "u bole makan lah"
aku pun confius bole makan pisang ?omg omg best nya 
rupanya ada pisang yang orang pantang bole makan 
tapi ada setengah pisang yang mmg bisa xbole di makan 
tapi aku xingt pisang apa 
dia kata karipap pun bole kalu nak jamah 
huhuhuhu 
tapi nengok keadaan memasing juga 
jangan main hentam ja !
 

3 Kritikan:

Zahra Al-Rasyah said...

Rindu zaman berpantang mak jaga, hopefully this time pun mak aku juga yg jaga. Bukan menidakkan mertua, mertua mmg baik sangat tapi time kita tengah sakit2 tu rasanya duduk dengan mak sendiri lagi selesa walaupun serba kekurangan. Kan? Tapi berpantang dengan mak aku alhamdulillah, boleh pakai baju lengan pendek & boleh berkipas juga takdelah strict sangat macam macik Ani nih. Hehehe ;)

But whatever it is, nak mak sendiri jaga time pantang jugak, atleast the first 2 weeks tu. Huhu.

smms said...

yezza betul. pntang ngan mak sndri lagi selesa walau segarang mana pun mak tu kan.

Ida said...

Pisang apa yg boleh bedal itu.. Pisang berangan kt rumah ni sampai nak busuk dah, husband n anak2 xmakan. Mak yg tgh pantang ni la terliur benar