BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Feb 22, 2011

QK itu ini

Salam 
uih lama gile x citer pasal my dearest QK ni kan 
peminat2 QK ternanti2 kah ? 
ceh ceh ceh 
bertendang semua 
QK kesayangan aku ni 
adoi so suwit je 
mcm2 ragam mcm2 perangai 
kdg2 tu rasa nak cubit2 je pipi dia 
kdg2 tu rasa nak babap je tgn kaki dia 
versi manja la bukan mendera oke 
gile nak dera anak comel cum tu 
auwwwwwww sila menyampah .. ada aku kesah .. hik 
semua anak2 comel je 
hidung kembang dahi jendul mata sepet ke bulat ke pun kita akan kata comel kan 
so orang xpuji kita puji sndri eh 
Qk now dah 14 bulan 
makin besar dah anak mama 
kaki dah laju berlari 
Alhamdulillah 
jalan sebulan lepas tu dah bole lari2 anak
part ni aku suka gile 
bila lihat anak sndri dah mula jalan bontot tonggek2 lari pun kedek2 je 
alahai suwitnya 
kdg tu tersenyum sendri aku 
tambah pula bila si kecil dah mula phm apa yang kita ckp 
nak ke xnak ? dia geleng bila xnak 
tapi kekadang tgh mlm aku sj sakat nak susu ? mata lelap dia geleng tapi aku buat juga la sumbat kat mulut dia nganga je .. aku pun senyum sambil bebel "geleng tapi bila sumbat minum juga" .. comel kan .. ckp comel kalu x aku baling ngan keybord ni .. nak nak nak ? eheheh gurau 
dah phm dah bila suruh ambil brg 
puting botol tuala 
tapi budak2 biasa la ada time dia buat donno je 
kalau main tu mulut dia pot pet pot pet 
kdg tu aku layan juga la 
ada la keluar seketul dua word yang dia bole sebut 
puppy - aku ajar dog maid ajar puppy jgn b.a.b.i sudah la ye 
na nak - xnak 
ta boye -  tak boleh 
eyo - hello 
itu je la aku teringt buat masa ni 
mama, papa, thandar itu dah arif 
dalam byk2 word aku mmg ajar dia sebut s.u.s.u 
tapi mmg dia susah sgt nak dpt sebut word tu 
sj nak ajar atlist bila nak susu ckp je xyah p dapur tunjuk botol kat thandar ckp nak susu 
setakat ni bila QK nak sesuatu dia akan tunjuk benda yang dia nak 
cth puting, pillow, susu, sleep, tangga nak naik atas, shoe nak jalan, depa tgn nak dukung 
meaning dah bole berkomunikasi la dengan anak sendri 
kalu marah tepuk tgn or kaki dia skit 
kdg tu nangis tapi kdg tu bole just say "auwwwww" 
geram x ? nak mrh pun boleh x jadi tau 
kalu time makan lagi payah 
kena main kejar2 baru dpt sesudu 
kena main tutup2 mata lah, buat cum kapal terbang lah, suap sesudu clap hand sekali 
baru la nak mkn kalu tidak berkejaran la 1 rumah 
hari tu balik msia mmg dia xmoh mkn lansung 
lepas tu aku dah mula bagi Appetton syrup baru berselera skit 
berjoget fuhh master sampai tonggek2 bontot joget bila dgr lagu 
bila ada orang suh joget buat muka malu2 


huh bila scroll pnjang gak en3 ini 
this is all for ur future reading my QK 




1 Kritikan:

bukan siapa-siapa 17 said...

Qk suka marah makcik CLA :P