BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Aug 27, 2009

Terasa Sayu

Pergh tajuk pun dah ala ala jiwang di pagi 6 ramadhan ni ..
Pesal lak aku ni kan ?
hum senanya hati ni tersentap skit bila pkirkan soal perpisahan antara kengkawan ..
pagi tadi pas sahur solat subuh hati tibe2 je rs sayu n sebak bila kenang ramai dah kwn2 1 bacth aku akn pergi jauh menjalankan tugas di perantauan .. itu la sememangnya lumrah sebagai penjawat di Wisma Putra .. akn pergi meninggalkan msia bila diseru oleh Pentadbiran ..
ikutkan aku jua akn pergi tapi mungkin keadaan selamatkan aku thn ni kerna aku kan pregnant so minta di tangguhkan tunggula bila tibe ms btl2 sesuai kelak .. pas ni bagi alsan ank kecik lagi lak .. senanya syg nak tinggalkan msia bukan sng dude !byk faktor kena kaji n pikir .. tapi for my side aku simpan dulu xnak pk lagi tuggula bila ms aku pulak yg tibe ..

Skung nak cite psl kwn2 aku ni .. teringt kesayuan aku pagi tadi bila ms nya makin dekat .. dah kenal 2 3 thn cium2 mulut berlaga2 pipi seyum gelak tawa suka doka bagai tibe2 nak berpisah dah .. hilang lagi kwn kat ofis ni .. tu la livestyle di sini suma yg kije kat sni in n out bila2 ms je .. baru nak knl nak rapat dah kena panggil posting .. nasib la da dpt tmpt bagus da dpt tmpt x bagus tapi as penjawat yang menurut perintah mana ceruk di hntr pun akn dituruti kalu tidak memudaratkan diri dan keluarga .. itu lain bab ikut nasib n rezeki masing2 le ..

Berbalik pd cite kesayuan , asyik potong stim sayu je cite aku ni la ..
1 batch aku masuk ofis dulu adala dlm 10 org ms tu April 2007..
tapi now dah tinggal berapa kerat je .. yg lelaki 2 org dah leps posting dulu, lelaki kat sni lagi cepat laku tmbh lagi bujang lagi la cpt di buang kuar .. huhuhu
yg pmpuan je tinggal, tolak lak yang dah tibe2 decide utk xmo posting kerna byk sgt payah dari sng so decide utk kuar Kementerian ( termasuk la aku masih dlm dilema ) da yg naik pngkat tukar kementerian da lak yang khwin ngandung masih stay tapi minta pospnd (aku la tuh!) dan yg mmg harap utk posting juga da sbb xde komitment yang menyulitkan .. itu senaya misi msuk wisma ni .. dulu ms aku decide masuk wisma sbb time tu aku single mingle no BF at all baru pas break off so ingt mcm jodoh jauh lagi la .. tapi sudden2 je terjumpa BF terus gatai nak tunang lantas kahwin lak ... terus plan bertukar !!
tapi p psoting da pro n kontra nya cuma terpulang pd individu tu sndri mcne nak facing suma tu ..

Yang pasti da 4 kwn aku 1 bacth dah nak p soon .. paling soonest my dearest sista kak renee ..
next week dah kena berlps aku hrp sgt kami leh hntr dia di airport .. huhuhu..
nak bagi titipan ucapan utk depa la skit :

Kak Renee : kat sana jgn lupa sll on YM k leh kita smbung2 gosip dlm n luar Wisma .. siyes sedih !!
Kak Su : nnti kat sana hanimun lagi tau ngan abang n sy doa balik nnti akk bawa balik sorang bb made in "sana" .. amin
Ani : Ur rezeki dpt dat place .. nice place jugak kan , anyway u sorang so more cerefull k .. balik msia nnti i doa jugak utk u mana la tau jumpa jodoh leh bawa balik BF or Suami yang gelap pun xpe as u bhgia (gelap tapi hati baik n leh jg u ok what ) ..hehhehe
Kak ita : be strong oke.. alwaz think + .. mula2 mmg stress tapi dah lama2 sure biasa n xmo balik msia lak nnti .. al d besh k ..

to ulos pls keep in touch k.. bila uols balik x tau la plak either aku pergi ikut jejak korang di perantauan or aku dah bertukar kementerian or masih setia di wisma ni tanpa di tendang kuar .. huhuhu tunggu je la nnti .. another 3 or 4 years mcm2 leh jadi kan .. ms tu ank sy dah 4 thn jugek ..wah sebak !
sambil merangka en3 ni aku tgh psg lagu raya ces bertmbh la kesayuan nya !
aku ni nmpak je keras tegap kasar gagah bagai tapi dalam hati sensitif tau bab2 ni cuma x terluah je ..suka simpan dlm hati .. tapi ni bila da peluang aku luahkan di diari blog aku sndri leh aku aku titipkan utk kenangan akn dtg kelak ..


Sayang Korang !!!


4 Kritikan:

Unknown said...

(leen membaca dlm keadaan flash back 3 ears ago) WoW! sepat betul masa berlalu... Nway! Kepada 4 of u yg nk g posting tu All the best!! Syok nyer p posting oversea!! Dina dpt boifren omputih lah peh ni. Ani dpt lah cari omputih!


xoxo
leen heart uols!
(hopefully dpt gathering kt majlis kahwen hafiz....)

akiss. said...

ani dpt posting mane?
mmg sidihkalo nk kenang kawan2 rapat mcm ni. mcm aku. dak2 umah semua nk kawen. uuuuu

smms said...

leen : mmg cepat je ms berlalu ..
majlis kahiwn hafiz xtau ani smpt ke x dia psti sbuk ..

akiss : ani dpt posting chennai india .. kwn suma khwin pun sdh gak ...so ko pun pe lagi cpt2 la khwn ..huhu

MY HEART said...

Uwa... renee hasrik... sharita.. rinduk sama kamuk... uwaa...